اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

وضعیت آب و هوا در ۱۷ اردیبهشت؛ پیش‌بینی رگبار باران در نوار غربی کشور

خبرمهم: امروز در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  امروز در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران گاهی همراه با رعدو‌برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و ساعات بعد از ظهر در بخش‌هایی از اصفهان، شرق یزد، قم، مرکزی و سمنان رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد.

شدت بارش در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان و ارتفاعات شمال خوزستان است و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق مستعد تگرگ دور از انتظار نیست.

پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور بارش پراکنده، گاهی رعدو‌برق و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در اغلب مناطق کشور جو آرام خواهد بود و بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه با گذر سامانه دیگری از غرب کشور، در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در نوار غربی کشور بارش رخ می‌دهد و بعد از ظهر گستره فعالیت آن دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا خواهد گرفت.

یکشنبه و دوشنبه نیز با گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور، در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

گفتنی است که امروز به علت افزایش وزش باد به نسبت شدید بر روی کشور عراق در استان‌های ایلام و خوزستان وقوع پدیده‌گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

اوایل شب چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و شمال اصفهان به سبب وزش باد شدید احتمال وقوع پدیده‌گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

همچنین پنجشنبه با نفوذ زبانه هوای خنک در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

از بعد از ظهر روز پنجشنبه وطی روز جمعه شرق خلیج فارس و روز جمعه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

وضعیت آب و هوا در ۱۷ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۷ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۷ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۷ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۷ اردیبهشت؛

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا