اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

چرا کرونا به محیط زیست آسیب می‌زند؟

خبرمهم: شیوع کروناویروس با وجود دستاوردهایی که برای حفظ محیط زیست داشته اما همچنان عاملی تهدیدکننده برای آن به حساب می‌آید.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، کاهش آلودگی هوا، کمتر شدن ترددهای جاده‌ای و آبی شدن آسمان از جمله شرایطی است که شهرها و روستاهای سراسر جهان از زمان شیوع کروناویروس با آن مواجه بوده‌اند. هرچند بررسی‌ها حاکی از آن است که بیماری کووید-۱۹ با تاثیرات منفی بر محیط زیست نیز همراه است.

با شیوع کروناویروس میزان تولید و استفاده از ماسک‌های جراحی، دستکش و تجهیزات حفاظتی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و دولت‌ها در تلاش هستند تا ذخایر این محصولات را ارتقاء دهند.

وجود چنین محصولاتی در این شرایط ضرروی است اما تمامی این مواد و زباله‌های پلاستیکی در نهایت به اقیانوس‌ها و دریاها راه پیدا می کنند. در این شرایط فعالان محیط زیستی نگران هستند همه‌گیری کووید-۱۹ تلاش‌های آنان را به منظور کاهش آلودگی پلاستیکی با چالش جدی مواجه کند.

از افرادی که دستکش‌ها و ماسک‌های خود را در شهرهای سراسر جهان رها می‌کنند گرفته تا قوانین مهم مربوط به مصرف پلاستیک‌ها، در بحبوحه این “بحران‌ سلامت عمومی” در عصر معاصر کم اهمیت شده‌ یا اجرای آنها به تاخیر افتاده است.

به گزارش شبکه خبری CNN، کارشناسان تاکید دارند آلودگی پلاستیکی از مشکلات جهانی است که بشر پیش از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ با آن روبرو بوده است اما اکنون مشاهده می‌شود پیشرفت‌های حائز اهمیت بدست آمده کم اهمیت شده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا