اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

ارایه خدمات غربالگری و مراقبتی ماماها به بیماران کرونا

خبرمهم: معاون درمان و معاون پرستاری وزارت بهداشت در پیام‌های جداگانه‌ای روز جهانی ماما را تبریک گفتند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، در متن پیام دکتر قاسم جان بابایی – معاون درمان وزیر بهداشت آمده است:«نامگذاری پانزدهم اردیبهشت مصادف با پنجم ماه می به عنوان روز جهانی “ماما”  از سوی سازمان جهانی بهداشت و کنفدراسیون بین المللی مامایی (ICM) و  نامگذاری سال ۲۰۲۰  به عنوان  سال به رسمیت شناخته شدن نقش ماما فرصتی مناسب برای یادآوری و اهمیت جایگاه این قشر در نظام سلامت ملی و قدردانی از تلاش خالصانه و زحمات بی شائبه آنها است.

ماما به عنوان یکی از ارکان اصلی سیستم حمایتی، مراقبتی و درمانی وزارت بهداشت است. حفظ، تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان این مرز و بوم بدون تردید مرهون تلاش‌های بی‌شائبه و نشات گرفته از حس مادرانه جامعه مامایی است که خالصانه در راستای ارتقای بهداشت باروری و سلامت مادر و نوزاد می‌کوشند. جامعه مامایی در کنار سایر کادر درمانی در پی مواجه غیرمنتظره‌ جهان با بیماری  کووید۱۹، با خلق حماسه به صورت داوطلبانه و کاملا خودجوش از مشارکت در غربالگری تا مراقبت و ارائه خدمات به بیماران کرونایی از آرامش و سلامتی خود گذشتند تا هرچه سریع‌تر این اپیدمی خطرناک مهار گردد. بی‌شک تعهد و مسئولیت پذیری همکاران عزیز ماما با توجه به وظیفه خطیری که در تامین سلامت مادر و نوزاد بر عهده دارند، الگویی برای تمامی کسانی است که به خدمت صادقانه به مردم می‌اندیشند و آن را لازمه تحصیل رضایت خدا می‌دانند.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ماما؛ موفقیت، سلامتی و بهروزی این قشر خدوم در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش را از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم.»

بنابر اعلام وبدا، در متن پیام دکتر مریم حضرتی – معاون پرستاری وزیر بهداشت نیز آمده است:

«ماماهای عزیز به‌عنوان یکی از اعضای نظام سلامت کشور، به‌واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص خود همواره نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای خانواده‌های ما بوده است. بی شک سلامت جامعه مستلزم نقش آفرینی صحیح و هم افزایی تمامی ارکان حوزه سلامت است.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ماما، خدمات ارزنده جامعه مامایی را ستوده و از خداوند بزرگ برای آنان موفقیت، سلامتی و شادکامی طلب می‌کنم.»/ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا