اجتماعیاقتصادی

قیمت مصوب انواع ماسک اعلام شد

خبرمهم: رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان قیمت مصوب هر عدد ماسک وارداتی را قیمت تمام شده آن کالا به اضافه ۱۰ درصد سود اعلام کرد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  عباس تابش، گفت: مجوز توزیع انواع ماسک برای مصارف عمومی از هفته گذشته در شبکه تأمین کرونا صادر شد و بر این اساس در حال حاضر ماسک در داروخانه‌ها توزیع، عرضه و فروخته می‌شود.

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان با اشاره به قیمت‌های مصوب انواع ماسک پزشکی گفت: قیمت مصوب هر عدد ماسک سه لایه پزشکی تولید داخل برای مصرف‌کننده ۸۱۰ تومان تعیین شده است.

وی افزود: قیمت مصوب هر عدد ماسک تولید نیمه صنعتی (کارگاهی) نیز ۱۶۰۰ تومان است.

تابش اظهار داشت: قیمت مصوب عرضه انواع ماسک N۹۵ در داروخانه‌ها بر اساس نوع، مدل و کیفیت بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان افزود: ماسک‌های N۹۵ عرضه شده در داروخانه‌ها وارداتی است، زیرا با توجه به ظرفیت محدود تولید ماسک N۹۵ در داخل کشور، تولیدات داخلی ماسک N۹۵ در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی عرضه و توزیع می‌شود.

تابش در رابطه با قیمت عرضه ماسک وارداتی گفت: بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو قیمت هر عدد ماسک وارداتی بر اساس فرمول قیمت تمام شده ماسک وارداتی به علاوه ۱۰ درصد سود محاسبه می‌شود.

وی با تأکید بر این که نظارت بر نحوه توزیع و عرضه انواع ماسک پزشکی بر عهده سازمان غذا و دارو است و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت حق ورود به داروخانه‌ها را ندارند،‌ گفت: سازمان حمایت از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ مجاز است تا شکایت‌ها را ثبت و دریافت و به سازمان غذا و دارو برای رسیدگی و پیگیری انتقال دهد.

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان اظهار داشت: بر این اساس تمام فرایند نظارت بر نحوه توزیع ماسکبرعهده سازمان غذا و دارو است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا