اجتماعیسلامت

مصرف زیاد ویتامین‌ها باعث پیشگیری از کرونا نخواهد شد

خبرمهم: هیچ یافته علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف زیاد ویتامین‌ یا مکمل‌ها باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، متخصص تغذیه و رژیم  گفت: هیچ مطالعه‌ای مبنی بر اینکه دریافت زیاد ویتامین‌ها می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نقش داشته باشد، وجود ندارد.

او افزود: شایعاتی وجود داشت در مورد «روی» که اگر زیاد مصرف شود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد، این موضوع تکذیب شد و اکنون مجدد به حالت اولیه برگشته است.

جوزدانی تصریح کرد: شایعاتی هم وجود داشت که نشان می‌داد مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند در افرادی که ناقل ویروس کرونا هستند، احتمال ابتلا را افزایش دهد، اما بعد‌ها این موضوع رد شد و هیچ یافته‌ای آن را تایید نکرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: در حال حاضر توصیه‌ای نداریم برای کسانی که هر روز ویتامین استفاده ‌می‌کنند، بلکه اگر رژیم روزانه خود را رعایت می‌کنند و دارای سیستم ایمنی قوی هستند و هیچ مشکل یا بیماری ندارند در حالت عادی الگوبرداری از برنامه رژیم غذایی کفایت می‌کند.

جوزدانی اظهار کرد: اگر فردی به بیماری زمینه‌ای مانند: فشار خون، دیابت، بیماری قلبی و … مبتلاست، حتی اگر به مصرف زیاد ویتامین یا مکمل اقدام کند باید بداند که با این روش نمی‌تواند از ابتلا به کرونا پیشگیری کند.

او گفت: هیچ یافته علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف زیاد ویتامین‌ها یا مکمل‌ها شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: یکی از ویتامین‌هایی که بر سیستم ایمنی بدن نقش دارد ویتامین D است که در صورت زیاد مصرف کردن مسمومیت ایجاد می‌کند و هفته‌ای یک بار خوردن دز ۵۰ هزار آن باعث ایجاد مشکل خواهد شد.

وی گفت: ویتامین‌های گروه B و ویتامین C از مولتی ویتامین‌های محلول در آب هستند و زیاد مصرف کردن آن‌ها مشکل ایجاد نمی‌کند، اما مصرف زیاد ویتامین‌های محلول در چربی مشکل ساز خواهد شد.

او افزود: اگر فردی مستعد ابتلا به سنگ کلیه باشد مصرف زیاد ویتامین C باعث ایجاد سنگ کلیه خواهد شد و شواهدی در این مورد وجود ندارد که به کرونا ارتباطی داشته باشد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا