اجتماعی

جزئیات لغو پرواز دانشجویان ایرانی ساکن ایتالیا

خبرمهم: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران، انجام پرواز‌ها به کشور ایتالیا لغو شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگرداندن دانشجویان ایرانی از کشور ایتالیا و علت توقف پرواز‌های این کشور گفت: طبق درخواستی که دانشجویان ایرانی در کشور ایتالیا برای بازگردان آن‌ها داشتند، ۴ پرواز برای این کشور در نظر گرفته شد که ۲ پرواز به مقصد رم و ۲ پرواز به مقصد ایتالیا بود که در پرواز اول ۱۲۸ دانشجو به کشور بازگشتند، اما به علت آنکه این دانشجویان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند این پرواز‌ها متوقف شد.

او ادامه داد: طبق دستور وزارت بهداشت هر فردی که وارد ایران می‌شود باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و ۱۴ روز در قرنطینه بماند و با توجه به آنکه این داشنجویان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، بنابراین خود وزارت بهداشت انجام این پرواز‌ها را متوقف کرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: روز گذشته هم سخنگوی وزارت بهداشت درباره این موضوع اطلاع رسانی کرد و هم اکنون این پرواز‌ها به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی متوقف شده است.

سامانی تاکید کرد: در حال حاضر تعدادی پرواز‌های خارجی به مقصد بمبئی، دوبی، استانبول، کویت و ایتالیا برای بازگرداندن مسافران ایرانی در این کشور‌ها انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: تمامی این پرواز‌ها خالی و  صرفا برای بازگرداندن مسافران ایرانی از کشور‌های دیگر انجام می‌شوند.

گفتنی است، پیش از این هم شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره برقراری پرواز رم به تهران گفته بود که پس از درخواست و پیگیری سفارت ایران در ایتالیا و با موافقت و صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، یک پرواز در تاریخ ۲۷ فروردین از رم به تهران انجام شد و طی آن تعدادی از دانشجویان به کشور بازگشتند. اما متاسفانه به دلیل رفتار‌های نامناسب عده‌ای از مسافران پرواز روز جمعه برای حفظ سلامت مسافران، خانواده‌های آن‌ها و شهروندان ایرانی لغو شد.

همچنین در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر در خواست کشور ایتالیا جهت برقراری پرواز رایگان توسط این کشور و بازگرداندن هموطنان ایرانی و یا صدور مجوز پرواز از طرف سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا مشروط بر انجام پرواز رایگان توسط “هما” نیز به اطلاع می‌رساند این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارد. صدور مجوز انجام یک پرواز بین‌المللی در حدود اختیارات شرکت‌های هواپیمایی نبوده و سازمان هواپیمایی کشوری متولی صدور مجوز است. همچنین انجام این پرواز‌ها که در مسیر رفت بدون مسافر انجام می‌شود برای “هما” به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و صرفاً در جهت کمک به هموطنان و برای عمل به مسئولیت اجتماعی انجام می‌پذیرد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا