اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

جانبازان زیر ۲۵ درصد از حمایت‌های معیشتی برخوردار می‌شوند

خبرمهم: نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از شناسایی تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد دارای مشکلات مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: این عزیزان به زودی از حمایت‌های لازم در قالب کمک معیشت به صورت ماهانه برخوردار خواهند شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رو. ز پنجشنبه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات ایثارگران گفت: تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد و ایثارگران بدون درآمد هستند و یا هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. برخی از این عزیزان با توجه به مسائل اقتصادی و تنگناهای مالی موجود در کشور دارای مشکلات زیادی هستند که با توجه به این مسئله نسبت به شناسایی این ایثارگران عزیز اقدام شده و به زودی کمک معیشت ماهانه دریافت خواهند کرد.

معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایثارگران گرامی مانند همیشه نقش مهمی در پیشبرد و تحقق این شعار دارند و قطعاً تلاش‌های آنان در بخش‌های تولیدی کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت حمایت بنیاد از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در جهت ایجاد اشتغال گفت: بنیاد در سال‌های گذشته همواره فعالیت‌های زیادی را در خصوص ایجاد اشتغال برای ایثارگران انجام داده است و این تلاش باید در سال جدید نیز ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه اشتغال ایثارگران عمدتاً از دو مسیر استخدام این عزیزان در دستگاه‌های دولتی و اشتغال‌زایی از طریق ارائه تسهیلات انجام شده است، ادامه داد: در حوزه استخدام در دستگاه‌های دولتی همواره کوشیده‌ایم از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم و سهمیه ۲۵ درصدی استخدامی ایثارگران به صورت کامل تحقق پیدا کند. با این حال باید توجه داشته باشیم که در سال‌های اخیر میزان استخدام در دستگاه‌های دولتی بسیار کاهش یافته و این موضوع محدودیت‌های بیشتری را برای ایجاد اشتغال در پی داشته است.

معاون رییس جمهور با اشاره به تعداد مشاغل ایجاد شده برای ایثارگران گفت: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۵ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده که از این میزان ۹ هزار مورد مربوط به خوداشتغالی و اجرای طرح‌های کارآفرینی و بقیه مربوط به استخدام‌های انجام شده بوده است. به این ترتیب تعداد مشاغل ایجاد شده برای ایثارگران در طول دوران دولت تدبیر و امید ۱۳۳ هزار مورد بوده که حدود ۷۷ هزار مورد از این مشاغل مربوط به استخدام‌ها و بقیه مربوط به خوداشتغالی و اجرای طرح‌های کارآفرینی هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در خصوص خدمات ارائه شده به جامعه معزز ایثارگری در حوزه مسکن گفت: علی‌رغم تورم چشمگیر در حوزه مسکن با تلاش‌های انجام شده بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران در سال گذشته با معرفی بنیاد به شبکه بانکی از تسهیلات بانکی مسکن با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان استفاده کردند. از این تعداد ۳۴ هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به تسهیلات خرید مسکن بوده و مابقی در قالب تسهیلات ساخت، مورد بهره‌برداری ایثارگران واجد شرایط قرار گرفته است. همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته و توافقات به عمل آمده با سازمان ملی زمین و مسکن و با توجه به امکانات موجود در هر استان در سال ۱۳۹۸ واگذاری زمین و پرداخت وجه ریالی ما به ازای زمین جمعاً برای بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از ایثارگران انجام شده است./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا