اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

خبرمهم: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور، رگبار باران و گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط کشور و وقوع تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر خبر داده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۱۸ فروردین) این شرایط در نیمه شرقی آذربایجان شرقی و اردبیل و فردا (۱۹ فروردین) در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، شمال همدان، شمال مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) در گیلان، مازندران، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، البرز، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

روز پنج‌شنبه (۲۱ فروردین) نیز سامانه بارشی در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران و شمال قزوین فعال خواهد بود.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که دو روز آینده احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سیلاب شدن مسیل‌ها وجود دارد همچنین در مناطق مستعد وقوع تگرگ و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که سدها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود. فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا