اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

بیماران پیوندی در دوران کرونایی بیشتر از خود مراقبت کنند

خبرمهم: یک متخصص عفونی، با اشاره به اثرگذاری پیوند عضو در سطح ایمنی بدن گفت: افراد دارای بیماری های مزمن کبدی و کلیوی که تحت دیالیز یا پیوند کلیه هستند توصیه های پزشکی لازم را برای روزهای کرونایی رعایت کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر لیدا محفوظی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گروه های حساس در برابر بیماری کرونا، اظهار کرد: اطلاعات به دست آمده از نتایج بررسی بیمارانی که تاکنون بر اثر کرونا در بیمارستان های دنیا بستری شده اند، نشان می دهد هرچقدر سن افراد بیشتر باشد، بیماری کرونا شدیدتر بروز می کند.

وی افراد بالای ۶۰ سال تا ۷۰ سال را مستعد ابتلا به کرونا دانست و افزود: لازم است این افراد بیشتر از خودشان مراقبت کنند. همچنین اطرافیان افراد مسن تمهیدات لازم را برای مبتلا نشدن آنان به کرونا فراهم کنند.

این متخصص بیماری های عفونی، با بیان اینکه بیماری های زمینه ای تشدیدکننده ابتلا به کروناست، خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و یا داروهای خاص مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر هستند و مهمترین عامل خطر برای این افراد بیماری های قلبی و عروقی همچون فشار خون است. مصرف داروهای قلبی نیز می تواند استعداد افراد در ابتلا به کرونا را افزایش دهد.

محفوظی، مبتلایان به بیماری های ریوی مزمن مانند آسم و افراد سیگاری را نیز در معرض خطر دانست و اضافه کرد: افرادی که دیابت دارند یا درگیر بیماری های بدخیم و شیمی درمانی هستند باید بیشتر از خودشان مراقبت کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری پیوند عضو در کاهش سطح ایمنی بدن، یادآور شد: افراد دارای بیماری های مزمن کبدی و کلیوی که تحت دیالیز یا پیوند کلیه هستند، توصیه های پزشکی لازم را برای روزهای کرونایی رعایت کنند.

این متخصص بیماری های عفونی، با بیان اینکه ویروس کرونا در نوزادان و اطفال بیماری شدید ایجاد نمی کند، متذکر شد: وضعیت جنین در بانوان باردار مبتلا به کرونا هنوز شناخته شده نیست، اما بانوان باردار جزو افرادی هستند که عفونت های ویروسی در آنان معمولا با شدت بیشتری همراه است.

محفوظی، با اشاره به عدم ساخته شدن داروی قطعی بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر داروهایی که برای بیماران کرونایی استفاده می شود از قبل وجود داشته و غالبا داروهای ضدویروس مانند آنفلوآنزا، هپاتیت و ایدز است و لذا اثرگذاری آنها بر سیر بیماری و میزان بهبودی مشخص نیست./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا