اجتماعیاستانیتهران

۷۴۰۰ خودرو نتوانستند وارد تهران شوند

خبرمهم: استاندار تهران گفت: با اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای غیر بومی به این استان از هشت فروردین، از ورود هفت هزار و ۴۰۰ خودرو به تهران جلوگیری شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح محدودیت تردد خودروهای غیر بومی به این استان از روز هشت فروردین آغاز شد که در همین روز از ورود چهار هزار و ۹۰۰ خودرو به تهران جلوگیری و ۲۵۰ راننده که از این مقررات تخطی کردند جریمه شدند.

وی یادآورشد: تعداد خودروهای تمکین نکرده و در نهایت جریمه شده طی دو روز گذشته تا ساعت هفت صبح امروز به ۲۷۱ مورد رسید.

محسنی بندپی اظهارداشت: از روز گذشته تا ساعت هفت امروز ۱۰ فروردین نیز ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو غیر بومی نیز نتوانستند به این استان وارد شوند.

استاندار تهران گفت: این طرح هم اکنون با جدیت در ۱۴ مبادی ورودی و خروجی این استان با همکاری پلیس راه و راهور در دست انجام است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد استانی و ملی کرونا این محدودیت تردد تا ۲۲ فروردین ماه امسال اعمال خواهد شد، خاطرنشان کرد: رویکرد ما حفاظت از سلامت و مبارزه با ویروس کرونا با قطع زنجیره انتقال آن است و این محدودیت ها نیز در همین راستا اعمال می شود.

محسنی بندپی با اشاره به مسدود بودند خروجی های این استان ادامه داد: تاکنون بسیاری از هموطنان همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته اند و امید می رود طی روزهای آتی نیز بتوان شاهد کاهش مراجعه خودروهای غیر بومی و ساکن دیگر استان ها به تهران باشیم.

استاندار تهران گفت: این محدودیت برای آن دسته از افرادی که در تهران شاغل و در استان دیگری ساکن هستند یا به عکس نمی شود و برای تردد آن تدابیر لازم با صدور کارت تردد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح محدودیت تردد اضافه کرد: بر اساس ابلاغ وزارت کشور تردد خودرو پلاک استان تهران و البرز در دو استان بلامانع است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، رانندگان که اصرار به ورود به شهر جدید غیر محل سکونت خود دارد، به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و یک ماه توقیف خودرو محکوم می شوند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده وزارت بهداشت از ظهر دیروز تا امروز ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۳۸ هزار و ۳۰۹ مورد رسید.

همچنین ۲۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا