اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسفناوریقممازندران

ماسک حرارتی گرم‌کننده ریه برای مقابله با کرونا تولید شد

خبرمهم: رئیس پارک فناوری اردبیل از تولید ماسک حرارتی گرم‌کننده ریه خبر داد و گفت: این ماسک در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تولید شده و بزودی مراحل آزمایشی خود را شروع می کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به نقل  از وزارت علوم، دکتر ابراهیم‌پور با اشاره به تولید ماسک حرارتی گرم‌کننده ریه توسط فناوران پارک علم و فناوری اردبیل گفت: با توجه به اینکه دمای ریه ۳۳ درجه و پایین‌تر از دمای بدن (۳۷ درجه) است بهترین قسمت بدن برای قرار گرفتن و تکثیر ویروس کرونا ریه است. این دستگاه دمای ریه را تا ۳۷ درجه بالا برده و محیط ریه را برای ویروس ناامن کرده و از تکثیر آن جلوگیری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل تصریح کرد: این دستگاه برای آزمایش اولیه در اختیار بیمارستان امام خمینی (ره) بخش کرونا قرار گرفت و به‌زودی مراحل آزمایش خود را شروع می‌کند.

ابراهیم‌پور اظهار امیدواری کرد: با موفقیت این سیستم به‌زودی تولید انبوه آن شروع و نقطه عطفی در تحول تجهیزاتی برای مقابله با کرونا باشد.

گفتنی است این دستگاه توسط رضا وحیدنیا و دامون نوری از فناوران پارک علم و فناوری اردبیل طراحی و ساخته شده است.

همچنین فناوران این پارک موفق به طراحی و ساخت سیستم ضدعفونی کننده دستگاه ATM بانک‌ها شدند؛ این سیستم توسط زهرا فتحی اصل طراحی و ساخته شده است./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا