اجتماعی

بسته جریمه متخلفان در بحران کرونا امروز بررسی می شود

خبرمهم: دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: اقلیتی از مردم با بیرون آمدن از خانه و مسافرت رفتن موجب بازگشت به نقطه صفر بیماری کرونا می شوند، پیشنهادی برای جریمه این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی مردم در ستاد کرونا آمده که امروز در مورد آن تصمیم گیری می شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، حمیدرضا جمشیدی روز سه شنبه ( ۵ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، در پاسخ به پرسش ایرنا درباره جریمه افراد متخلف در بحران کرونا گفت: اکثریت مردم با برنامه های دولت و دستگاههای اجرایی همکاری کردند اما اقلیتی هم هستند که اگر از آنها غفلت کنیم تمام اقدامات بی اثر می شود و به نقطه صفر بر می گردیم بنابراین یک بسته پیشنهادی برای برخورد با این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی به ستاد ملی کرونا آمده که امروز نهایی و درباره آن تصمیم گیری می شود.

وی گفت: این پیشنهادی است که از طرف کارشناسان وزارت بهداشت به کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا آمده است. در این کمیته کارشناسانی از وزارت بهداشت، وزارت کشور و بخش امنیتی کشور حضور دارند و امیدواریم این پیشنهاد ظرف امروز و در ستاد ملی تصویب شود و آن را ابلاغ کنیم. اجازه بدهیم قبل از نهایی شدن جزئیات آن را اعلام نکنم اگر تا امشب این پیشنهاد نهایی شد جزئیات آن را اعلام می کنیم.

جمشیدی افزود: بحث فاصله گذاری اجتماعی یا بهتر بگوییم فاصله گذاری جغرافیایی امروز در ستاد ملی کرونا بررسی می شود چون با توجه به شبکه های اجتماعی دیگر فاصله گذاری اجتماعی معنا ندارد. هر برنامه ای که بتواند از تجمعات جلوگیری کند در این برنامه می گنجد از کنترل ورودی و خروجی شهرها تا مدیریت محل های خرید و فروش و تجمعات در این برنامه می گنجد.

وی گفت: پیشنهادی مطرح شده که کشور را در چهار سطح کنترل کند. این چهار سطح از جاهایی که آلودگی ندارد تا جاهایی که آلودگی شدید دارد را در بر می گیرد. برای هر سطح بسته خاصی پیشنهاد شده است امروز اگر این بسته نهایی شد ابلاغ می شود.

سطح مداخلات بالاتر از متوسط است

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: درباره اینکه در چه زمانی می توانیم از بحران کرونا خلاص شویم و خیالمان راحت شود. گذشته از مسائل اکولوژی و گرم شدن دمای هوا، سه استراتژی را می توانیم اتخاد کنیم، مداخلات حداقلی، مداخلات متوسط و مداخلات حداکثری هر چه به طرف مداخلات حداکثری برویم دوره درگیری با ویروس کمتر می شود و آسیب ها کمتر است البته فشار بیشتری به مردم  و دستگاهها وارد می کند.

وی گفت: برآورد متخصصان ما این است که اکنون مداخلات بالاتر از حد متوسط است اما هنوز به مداخلات حداکثری وارد نشده ایم و امیدواریم بتوانیم اقدامات بیشتری انجام دهیم. زمانی می توانیم از شر ویروس خلاص شویم که همه دستگاهها و مردم دستورالعمل ها را اجرا کنیم. ما با یک ویروس ناشناخته و هوشمند و یک موجود زنده پیچیده رو به رو هستیم و باید با اقدامات لازم زمان درگیری را کم کنیم.

وی درباره طرح غربالگری کرونا نیز گفت: در این برنامه چند هدف را دنبال می کنیم. مهمترین هدف این است که در جمعیت عمومی بیماریابی کنیم. افراد بیمار را شناسایی کنیم. عده ای را سرپایی و عده ای را در بیمارستان تحت درمان قرار دهیم و با استفاده از تلفن و سایت وزارت بهداشت وضعیت آنها را دنبال کنیم. بخش دوم ضدعفونی اماکن عمومی و بایدها و نبایدهایی است که باید اعمال شود مانند تعطیل شدن مسابقات ورزشی و کنترل ورودی و خروجی شهرها که با همکاری نیروهای مسلح، هلال احمر و بسیج در حال اجراست.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به پرسشی درباره عمل نکردن بانک ها به وعده به تاخیر انداختن قسط ها و برگشت ندادن چک ها گفت: در این مورد اعضای کمیته اقتصادی کمیته مقابله با کرونا باید جواب بدهند.

نگران ۱۳ بدر هستیم

وی گفت: نگرانی اصلی ما فعلا مسائل بهداشت و درمان و مسافرت مردم است و به خصوص نگرانیم که در روز ۱۳ بدر با خارج شدن مردم از خانه با اوج گرفتن مجدد ویروس کرونا مواجه شویم، در این شرایط حتی جا به جایی ۱۰ هزار یا ۱۰۰ هزار نفر و تحرک این تعداد جمعیت هم خطرناک است چه برسد به اینکه جمعیت بیشتری به مسافرت بروند یا از خانه خارج شوند. ما درگیر یک جنگ تمام عیار  هستیم و یک لحظه غفلت کنیم ضربه می خوریم.

جمشیدی افزود: اکثریت مردم به رغم اینکه نه جریمه کردیم و نه برخورد کردیم خوب همکاری کردند. ما از مردم متشکریم بر خلاف کشورهایی که اگر مردم از در خانه بیرون می آیند ۵۰۰ یا هزار یورو جریمه می شوند مردم خودشان همکاری کردند اما اقلبت کوچکی از مردم همکاری نکردند که کار آنها می تواند خطرناک باشد  و ما را دوباره به مرحله اول برگرداند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. سلام و خدا قوت خدمتتان همه آنهایی که به هر نحوی از شیوع کرونا پیشگیری میکنند و خداقوتی خاص به تخریب چیهای خط مقدم نبرد (کادر درمانی )…..متاسفانه فکرکنم یک بخشی از مردم اصلا و ابدا همکاری نمیکنند و حتی جریمه نقدی هم در نظر بگیرید مشکلی ندارن و……
    اما به نظر بنده توقیف خودرو بمدت حداقل یکماه در ورودیهای که پلاک خودرو بومی نیست انجام شود .البته در داخل استان باتوجه به ضرورت نداشتن سفر یک هفته باشد بیشتر از یکماه برای پلاک هائی که از بیشتر از یک استان بیشتر خارج شدند وبه همین منوال هرچه استان مقصد خودرو سفرانجام شده دورتر از پلاک شهر مربوطه باشد توقیف خودرو بیشتر……هرکه بامش بیشتر…برفش بیشتر……ممنونم خسته نباشید در ضمن بنده در آژانس و تاکسیها اینترنتی فعالیت دارم و از نظر مالی هم ضعیفم اما با توجه به بیماری و شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ در خانه هستم وکار نمیکنم……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا