اجتماعیفرهنگی

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل می‌شود

خبرمهم: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور ارائه آموزش های الکترونیکی و مجازی مناسب به دانش آموزان شبکه اجتماعی دانش آموزان در این وزارتخانه تشکیل می شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  رضوان حکیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: تعطیلی مدارس با عناوین مختلفی همچون آلودگی و اکنون که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، وزارت آموزش و پرورش را بر آن داشت که یک شبکه مجازی ویژه این وزارتخانه تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: به همین منظور با استفاده از یک بستر مجازی ایمن، آموزش های مجازی از طریق این شبکه اجتماعی به دانش آموزان ارائه می شود. حتی برگزاری کلاس های مجازی در قالب این بستر برنامه ریزی شده است.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تشکیل این شبکه اجتماعی دانش آموزان توسط کارگروه فناوری وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی است. این شبکه ویژه خود وزارتخانه است تا در شرایط خاص از این شبکه استفاده شود.

وی ادامه داد: البته اکنون در این شرایط با همکاری صدا و سیما و با توجه به ضرورت تداوم آموزش، اقدامات خوبی برای ارائه آموزش مجازی به دانش آموزان در حال انجام است.

حکیم زاده اظهار داشت: این اقدامات خوشبختانه مورد استقبال خوب خانواده ها و والدین دانش آموزان قرار گرفته است اما با این وجود وزیر آموزش و پرورش مکاتبات دیگری با رئیس صدا و سیما برای تداوم و افزایش زمان این برنامه های آموزشی داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در رابطه با موضوعات مختلفی که دانش آموزان در دوره ابتدایی دارند، برنامه های خوبی برای آموزش داشته ایم و این هفته برنامه های آموزشی مقطع ابتدایی چهار برابر شده است. البته وزارت آموزش و پرورش این برنامه های آموزش دانش آموزان را در سه سطح ملی، استانی و منطقه ای در برنامه خود دارد.

وی تصریح کرد: برای مناطق روستایی و عشایری که ممکن است دسترسی به شبکه های مجازی و حتی اینترنت ضعیف تر و کمتر باشد، برنامه های تلویزیونی می تواند خیلی اثرگذارتر باشد. همچنین مدیران استانی نیز باید پیگیر امر آموزش به عنوان یک ضرورت باشند.

حکیم زاده افزود: البته اکنون مهمترین موضوع در این شرایط کلاس و معلمان هستند چون معلمان را به عنوان محور اصلی این آموزش ها می دانیم که خوشبختانه بسیاری از آنها به صورت خودجوش وارد کار شده اند.

وی ادامه داد: همچنین به معلمان ابتدایی توصیه کرده ایم که برای تقویت روحیه دانش آموزان روزانه حتی در مدت کوتاهی با دانش آموزان در ارتباط باشند. این موضوع مهمی است زیرا نگرانی خانواده ها برای این موضوع برطرف می شود و مطمئن می شوند که وزارت آموزش و پرورش به فکر دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه گروه های آموزشی ما فعال است، اظهار داشت: تاکنون تولیدات خوبی برای ارائه آموزش به دانش آموزان تهیه شده است حتی راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری این نقش را در مدارس عشایری به خوبی ایفا می کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ابزار امیدواری کرد این اقدامات بخشی از درس های عقب افتاده دانش آموزان را جبران کند البته در این زمینه خانواده ها می توانند نقش آفرینی خوبی داشته باشند.

حکیم زاده ادامه داد: با توجه به رصدی که از ارائه این آموزش ها در دوره ابتدایی داشته ایم این جریان آموزش ها می تواند به تعمیق یادگیری و روحیه بخشیدن به این وضعیت دانش آموزان کمک شایانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته تعطیلی مدارس و شیوع ویروس کرونا فرصت مناسبی برای فکر کردن وزارت آموزش و پرورش به ارائه آموزش های جایگزین و مجازی بوده است که امیدواریم بتوانیم از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا