اجتماعی

سازمان جهانی بهداشت: نرخ مرگ‌ومیر کرونا ۳.۴ درصد شد

خبرمهم: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، میزان مرگ و میر ویروس کرونا در جهان ۳.۴ درصد بوده که بالاتر از تخمین‌های پیشین حدود ۲ درصد است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: “در جهان، حدود ۳.۴ درصد از موارد مبتلا به کویید-۱۹ فوت شده اند، این در حالی است که تنها ۱ درصد افراد مبتلا به آنفولانزای فصلی جان خود را از دست می دهند.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته اعلام کرده بود نرخ مرگ و میر ناشی از کویید-۱۹ بسته به کیفیت نظام بهداشت و مکانی که در آن درمان صورت می گیرد، بین هفت دهم درصد تا ۴ درصد متغیر است. در اوایل گسترش این ویروس، دانشمندان نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس را حدود ۲.۳ درصد اعلام کرده بود.

مقامات سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه (دیروز)، در یک نشست مطبوعاتی گفتند که آنها از چگونگی عملکرد کویید-۱۹ بی خبر هستند و هرگونه تشابه رفتاری این ویروس با ویروس آنفلوانزا را ر کردند. آنها افزودند: در حالی که تجارب بسیاری در مورد آنفولانزای فصلی، مانند نحوه انتقال آن و اقدامات درمانی برای سرکوب این بیماری وجود دارد، هیچ اطلاعاتی در مورد کرونا در دست نیست.

ادهانوم نیز در این خصوص افزود: این ویروس دارای ویژگی های منحصر به فردی است و به هیچ وجه شبیه آنفلوانزا نیست و ما در قلمرو غیرقابل کنترل این ویروس قرار داریم.

«دکتر مایک رایان» مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت هم روز دوشنبه (۱۲ اسفند) گفت: نحوه انتقال کرونا مانند ویروس آنفلوانزا نیست. اما مقامات بهداشتی امیدوار به پیدا کردن راهی برای کنترل و مهار کرونا هستند.

رایان تاکید کرد: ما با بیماری روبرو هستیم که هیچ واکسن و درمانی برای آن نداریم و اطلاعی از نحوه انتقال آن وجود ندارد، درک کاملی از چرایی مرگ و میر ناشی از این ویروس نداریم، اما آنچه به درستی متوجه شده ایم این است که برخلاف آنفولانز، در کشورهایی که با کرونا جنگیده و اقدامات جدی برای مقابله با آن در پیش گرفته اند، به طرز چشمگیری شاهد سرکوب این ویروس بوده ایم./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا