اجتماعیسلامت

در ایام خانه‌نشینی کرونایی چه کار کنیم؟

خبرمهم: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به ارائه راهکارهایی برای مقابله با استرس ناشی از ویروس کرونا پرداخت و گفت: در شرایط فعلی که مردم در خانه هستند و سبک زندگی خود را تغییر داده‌اند، توصیه می‌شود که از اقداماتی مانند ریلکسیشن و سرگرم کردن خود و اعضای خانواده و مطالعه و نوشتن خاطرات خود برای مقابله با این استرس استفاده کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  محمد حاتمی اظهار کرد: کرونا باعث توجه مردم به اقدامات پیشگیرانه و تغییر سبک زندگی شده و تکرار برخی رفتارها هم به مرور زمان به عادت تبدیل می‌شود، اما مردم مطمئن باشند که با رفتن این ویروس منحوس از کشور عادت به تکرار شستن دست‌ها و اقدامات بهداشتی هم از بین خواهد رفت.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه کرونا مردم را نمی‌کشد و این ترس از کروناست که مردم را می‌کشد، گفت: متاسفانه اقدامات زمینه‌سازی ذهنی برای این ویروس انجام نشده بود و فقط می‌گفتند که کرونا در ایران نیست، اما به یکباره اعلام شد که چند نفر در قم فوت کردند و این موضوع استرس و اضطراب زیادی را در مردم ایجاد کرد.

وی اضطراب و استرس را جزو ذاتی ورود ناگهانی این ویروس به کشور دانست و افزود: درصدی از وجود اضطراب در افراد خوب است، چراکه باعث رعایت اقدامات بهداشتی و خود مراقبتی می‌شود، اما اگر میزان استرس از حدی فراتر رود هورمون کورتیزون کاهش می‌یابد و سیستم ایمنی بدن تضعیف و نهایتاً بدن آماده بیماری‌های صعب العلاج خواهد شد.

حاتمی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه مردم باید این اضطراب را بپذیرند و به اضطراب خود توجهی نکنند گفت: در شرایط فعلی که مردم در خانه هستند و سبک زندگی خود را تغییر داده‌اند، توصیه می‌کنیم که از اقداماتی مانند ریلکسیشن و سرگرم کردن خود و اعضای خانواده و مطالعه و نوشتن خاطرات خود برای مقابله با این استرس استفاده کنند و بدانند که تنها افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در اثر این ویروس فوت می‌کنند و کسانی که سیستم ایمنی قوی دارند از این بیماری نجات پیدا می‌کنند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. با سلام و احترام
    ژیلا آهنگرزاده هستم مسئول روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، لطفا خبر رو اصلاح کنید. کورتیزول افزایش می یابد نه کاهش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا