اجتماعیحوادثسلامت

آغاز اسکان اضطراری در استان لرستان با تمهیدات ضد کرونا

خبرمهم: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به افزایش بارندگی‌ها و احتمال سیلاب در استان لرستان، 8 مکان برای اسکان اضطراری شهروندان در نظر گرفته شده که با حضور دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ضدعفونی کردن این مکان‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا اقدام شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بارش باران در ۶ استان کشور و احتمال سیلاب اظهار داشت: بعد از اطلاعیه سازمان هواشناسی، سازمان مدیریت بحران کشور به ۶ استان هشدارهای لازم را مبنی بر وقوع سیلاب داده بود و این استان‌ها در آماده‌باش کامل بودند.

وی بیان داشت: از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم انجام شده است و با پیشگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که مردم در آمادگی کاملی هستند.

بختیاری بیان داشت: در اقصی نقاط کشور بارندگی وجود دارد و بر اساس ابلاغیه سازمان مدیریت بحران کشور منازل ساحلی و روستاهایی که در مسیر سیلاب قرار داشتند تخلیه شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امکانات لازم برای اسکان اضطراری شهروندان در استان لرستان انجام شده است و دانشگاه علوم پزشکی نیز با توجه به شیوع کرونا نسبت به ضدعفونی کردن امکانات اسکان اضطراری اقدام می‌کند.

وی بیان داشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق‌ و گاز نیز در نقاط حادثه‌خیز حضور دارند که در صورت قطعی انشعابات اقدامات لازم ر انجام دهند.

بختیاری گفت: در حال حاضر بارندگی‌ها مشکلی را ایجاد نکرده است اما عمده نگرانی‌های ما در خصوص استان لرستان و شهرستان‌های خرم‌آباد و پلدختر است که مقداری آب‌های سد آن بالا آمده است، ۱۵ روستا در پلدختر در مسیر سیلاب قرار دارد که هشدارهای لازم در این خصوص داده شده است، ۸ مکان نیز برای اسکان اضطراری در استان لرستان در نظر گرفته‌ایم.

 سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سایر استان‌ها به دلیل بارش‌های بارندگی مشکل خاصی نخواهند داشت./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا