اجتماعیاقتصادی

مدیران پروژه ماهواره ناهید و پیام خانم هستند

خبرمهم: وزیر ارتباطات با بیان اینکه زنان ظرفیت بالایی دارند که باید از آن استفاده شود، افزود: در صنعت ماهواره بخش زیادی از دانشنمدان فضایی کشور زنان هستند به صورتی که مدیران پروژه ماهواره‌های ناهید و پیام دو خانم بودند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  محمدجواد آذری جهرمی امروز در جشن میلاد حضرت زهرا (ع) و گرامیداشت روز زن با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: زنان باید به واسطه توانایی‌های خود رشد کنند نه بر اساس ظاهر و اصولا این نگاه ظاهربین، زنان را از مدار جامعه و توان اجرایی کشور خارج می کند.

 وی در این مراسم که در سالن موزه ایران باستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز زنان در بیشتر عرصه های اجتماعی فعال هستند و در عرصه‌های کار آفرینی و کسب و کار نیز حضور فعالی دارند، گفت: بیش از ۹۰ درصد مجموعه‌های بومگردی در کشور توسط زنان اداره می شود و زنان در عرصه اقتصاد دیجیتال و مدیریت استارت آپ ها در کشور حضور موفقی دارند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه زنان موتور محرکه جامعه در حرکت ۵۰ درصد دیگر جامعه با مردان هستند، افزود: اگر زنان نباشند، مردان راندمان پایینی خواهند داشت و بخش زیادی از موفقیت مردان مرهون حمایت زنان است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد پتانسیل جامعه زنان هستند که باید در رشد جامعه مورد استفاده قرار بگیرید، تصریح کرد: دو نوع سبک استفاده از این پتانسیل وجود دارد، سبک غربی مبتنی بر زیبایی زنان و سبک واقعی که مبتنی بر نگاه دینی ما است.

آذری جهرمی ادامه داد: زنان باید به واسطه توانایی‌های خود رشد کنند نه بر اساس ظاهر و اصولا این نگاه ظاهربین، زنان را از مدار جامعه و توان اجرایی کشور خارج می کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه توجه به ظاهر زنان و نه توانمندی آنان یک عارضه اجتماعی است، تصریح کرد: برای عوض کردن این نگاه باید دید مردان جامعه را اصلاح و فرهنگ جامعه را عوض کنیم تا به توانمندی و قابلیت زنان نگاه کنند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه عصاره اقتصاد دیجیتال خلاقیت است، گفت: فناوری، فضایی را به وجود می آورد که زنان در کنار وظایف خود به وظایف کاری نیز رسیدگی کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ درصد کارکنان شاغل در وزارت ارتباطات را زنان تشکیل می دهند و ۱۸ درصد جامعه استارت آپی را نیز زنان تشکیل می دهند که باید این رقم بیشتر شود و به بانوان در حوزه اقتصاد دیجیتال فرصت بیشتری بدهیم./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا