اجتماعی

طلاق‌های صوری و دریافت مستمری پدر متوفی، راهکار تازه برای برخی زوج‌ها

خبرهای فوری: برخی زوج‌های مازندرانی برای دریافت ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مستمری پدر فوت‌شده به طور صوری از هم جدا می‌شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با با بیان اینکه گزارش‌های زیادی از طلاق‌های صوری به این اداره کل ارسال می‌شود، گفت: براساس قانون حمایت از خانواده که از ۶ سال قبل اجرایی شد، چنانچه پدر و مادر از هم جدا شوند و فرزند دختر شاغل نباشد یا شوهر نداشته باشد، می‌تواند حقوق پدرش را دریافت کند که این امر سبب افزایش طلاق‌های صوری می‌شود.
محمودی با بیان اینکه رقم بالایی از این طلاق‌های صوری به این اداره کل گزارش می‌شود، افزود: در برخی موارد حتی خانواده‌های این افراد برای جلوگیری از قانون شکنی ؛ موارد تخلف طلاق صوری اعضای خانوده خود را گزارش می‌دهند.

او ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی چنانچه به این یقین برسد که زنانی با طلاق صوری برای گرفتن حقوق پدر متوفی خود  و داشتن صیغه محرمیت با همسرشان به زندگی‌ ادامه می‌دهند پرداخت مستمری‌های آنان را قطع خواهد کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا مجازات‌های بازدارنده شدیدتری در باره افرادی که به  صوری از هم طلاق می‌گیرند وجود ندارد؟ ، گفت: این سازمان نهاد قانونگذاری نیست و ما بارها با نهادهای قانون گذاری و نهادهای مرتبط برای جلوگیری از این سوءاستفاده مکاتباتی داشتیم.

محمودی گفت: بازرسان تأمین اجتماعی بر این گزارش‌های نظارت می‌کنند، اما مردم هم در حکم بازرسان ، طلاق صوری را می‌توانند گزارش دهند./خبرانلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا