اجتماعیاقتصادی

چقدر درآمد داشته باشید کمک معیشتی نمی‌گیرید؟

خبرهای فوری: طبق آنچه دولت برای پرداخت یارانه معیشتی معیار قرار داده است، درآمد بالاتر از چهار میلیون تومان در خانوار تک نفره و متوسط درآمد هشت میلیون تومان برای خانوار پنج نفره و بیشتر مشمول دریافت این کمک نمی‌شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، در جریان اصلاح قیمت بنزین و افزایش نرخ آن به ۱۵۰۰ تومان سهمیه‌ای و آزاد ۳۰۰۰ تومانی، منابعی ایجاد می‌شود که دولت تصمیم گرفت آن را در قالب کمک نقدی به مردم برگرداند. برآورد اولیه از این حکایت داشت که در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سال تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از این محل ایجاد می‌شود که به تناسب تعداد خانوار مبالغ متفاوتی در هر ماه به حساب آنها واریز می‌شود.

اما اینکه چه کسانی این کمک معیشتی را دریافت می‌کنند از ابتدای شروع طرح مطرح بود. دولت اعلام کرد بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار یعنی تعدادی حدود ۶۰ میلیون نفر شامل کمک معیشتی می‌شوند ولی در هر حال مشخص بود که این افراد از بین یارانه‌بگیران انتخاب شده بودند.

بعد از واریز مرحله اول، تعداد زیادی از یارانه بگیران یا کسانی که یارانه دریافت نمی‌کردند به عدم دریافت کمک معیشتی معترض شدند که چگونه و بر چه مبنایی شامل نشده‌اند.

در هر حال با رسمی شدن مصوبه دولت برای پرداخت کمک‌های معیشتی، معیارهای پرداخت مشخص شد؛ به طوری که اکنون مجموعه‌ای از معیارهای درآمدی یا دارایی‌ها تعیین کننده مشمولیت دریافت این کمک ماهانه است.

طبق آنچه دولت برای درآمد مشخص کرده است، خانوار یک نفر با درآمد سالانه کمتر از ۴۸ میلیون، دو نفره ۶۰ میلیون، سه نفره ۷۲ میلیون و چهارنفره ۸۴ میلیون و پنج نفره و بیشتر ۹۶ میلیون تومان شامل دریافت کمک معیشتی می‌شود.

در اینجا توزیع ماهانه درآمد نیز مورد توجه است؛ به طوری که محاسبات نشان می‌دهد برای خانوار یک نفره درآمد چهار میلیون تومانی ماهانه ملاک قرار دارد، ولی در خانوار دو نفره که درآمد سالانه ۶۰ میلیون تومان است متوسط مجموع درآمد پنج میلیون تومان، خانوار سه نفره متوسط شش میلیون تومان، خانوار چهار نفره متوسط هفت میلیون تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر با متوسط هشت میلیون تومان در سال برای کل خانوار است.

سه سفر غیر زیارتی خارجی مشمول نیست

اما معیارهای دیگری نیز برای مشمولیت کمک معیشتی مطرح شده که خودرو، شغل، ملک و سفر را نیز در بر می‌گیرد.

خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی، خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱.۲ میلیارد در تهران و کلان‌شهرها و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر شهرستان‌ها مشمول نمی‌شوند.

شرایط خودرو و وام بانکی

همچنین در مورد معیار خودرو، خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان شامل نخواهند شد.

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز، خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌اند یا گیرندگان تسهیلات بانکی به مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند کمک معیشتی دریافت نخواهند کرد.

در حال حاضر مبلغی که به عنوان کمک معیشتی در هر ماه برای خانوارها واریز می‌شود از این قرار است که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

طبق آخرین اطلاع دولت، در دی ماه برای حدود ۱۸.۱ میلیون خانوار پرداخت انجام شده است و احتمالا این تعداد در نتیجه بررسی درخواست‌ها افزایش خواهد یافت./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۷ دیدگاه ها

  1. درست توضیح داده با این شرایط من من صددرصد مشمول ومستحق یارانه معیشتی هستم اما هنوز به من یارانه تعلق نگرفته هست به سامانه ۶۳۶۹ثبت نام کردم در پاسخ به من جواب این بود که به دولت اجازه دسترسی به حساب ها تو بده اجازه دادم آمار که به من دادند به اسم تو دو پراید هست یکی مدل هشتاد ودیگیری مدل هفتاد و هشت .پراید مدل هشتاد دردست من هست اما پراید مدل هفتاد و هشت چندین سال هست که من فروخته ام وکالت برای سند هم به خریدار داده ام حالا خریدار حتما میخواسته از موقعیت من سوی استفاده کنه یا به اسم خودسند نزده که از درآمد من کاسته بشه خونه ای هم من درجام جم کریم آباد داشتم که فروختم فقط وکالت زدم ممکن اون هم به اسم خودش نزده از موقعیت من سوی استفاده می کنه ممکن بعضی حرفه ای ها به دو روش ظلم می کنند خونه وماشین مردم را بصورت فشارهای نامحسوس به ارزان ترین قیمت ازدسش درمی آورند وسند هم نمی زنند درآمار دولت پولدار اما در واقعه بی پول ومن درآمد این جور ظلم هارا پیگیری کنید سرانسان ها این جور ظلم نشود که باعث کاهش درآمد او باشد ازحمایت های دولت هم با این روش محروم نشوند یا اینکه من چین رفتم برای ویزا چین کنسول گیری چین اعتبار بانکی میخواست من آنقدر پول نداشتم به یه نفر گفتم که به حساب من پول واریز کن بعد برداشت کن که سند بانکی درست کنم برای ویزه چین درصورتی که من چین رفتم همه اش دوتا ماینر خریدم انارو هم نگذاشتند برگشت دادم هنوز به دست من نرسیده اگر پول زیاد می داشتم درجای بهتری برای خودم خونه می خریدم وماشین بهتری می خریدم یه سایت دارم اونو فقط برای وسایل که مازاد دارم برای فروش درآن گذاشته ام اندازه پنج درصد خرجم درآمد سایت درآمد ندارم

  2. درست توضیح داده با این شرایط من من صددرصد مشمول ومستحق یارانه معیشتی هستم اما هنوز به من یارانه تعلق نگرفته هست به سامانه ۶۳۶۹ثبت نام کردم در پاسخ به من جواب این بود که به دولت اجازه دسترسی به حساب ها تو بده اجازه دادم آمار که به من دادند به اسم تو دو پراید هست یکی مدل هشتاد ودیگیری مدل هفتاد و هشت .پراید مدل هشتاد دردست من هست اما پراید مدل هفتاد و هشت چندین سال هست که من فروخته ام وکالت برای سند هم به خریدار داده ام حالا خریدار حتما میخواسته از موقعیت من سوی استفاده کنه یا به اسم خودسند نزده که از درآمد من کاسته بشه خونه ای هم من درجام جم کریم آباد داشتم که فروختم فقط وکالت زدم ممکن اون هم به اسم خودش نزده از موقعیت من سوی استفاده می کنه ممکن بعضی حرفه ای ها به دو روش ظلم می کنند خونه وماشین مردم را بصورت فشارهای نامحسوس به ارزان ترین قیمت ازدسش درمی آورند وسند هم نمی زنند درآمار دولت پولدار اما در واقعه بی پول ومن درآمد این جور ظلم هارا پیگیری کنید سرانسان ها این جور ظلم نشود که باعث کاهش درآمد او باشد ازحمایت های دولت هم با این روش محروم نشوند یا اینکه من چین رفتم برای ویزا چین کنسول گیری چین اعتبار بانکی میخواست من آنقدر پول نداشتم به یه نفر گفتم که به حساب من پول واریز کن بعد برداشت کن که سند بانکی درست کنم برای ویزه چین درصورتی که من چین رفتم همه اش دوتا ماینر خریدم انارو هم نگذاشتند برگشت دادم هنوز به دست من نرسیده اگر پول زیاد می داشتم درجای بهتری برای خودم خونه می خریدم وماشین بهتری می خریدم یه سایت دارم اونو فقط برای وسایل که مازاد دارم برای فروش درآن گذاشته ام اندازه پنج درصد خرجم درآمد سایت درآمد ندارم

  3. برید بابا شورشو در اوردین در امد خونواده ی ما رو هم س میلیونههه پنج نفریم خودشونم زدن س میلیونه درامدتون اونوقت نوشه مشمول نیستین بازم. میخواید ندید ندین دیه

    بد اونوقت عموم دوتا خونه داره و ماهی شیش میلیون درامد خونواده دونفره براش ریختن اینه عدالته جمهوری اسلامی؟؟؟؟

  4. لعنت و مرگ به همشون. ما خانوادمون فقط یه خونه داریم که بعد از ۲۵ سال جون کندن و قرض گرفتن خریدیم و یه ۴۰۵.
    موقعی که در حال برداشت از حساب بودیم که بدیم به صاحب ملک رو حساب کردن و نوشته شما شامل دریافت معیشتی نیستین. حق امثال ما خوردن نداره هرچند یه پفکم نمیشه باهاش خرید ولی ایشالا خون بشه و از گلوشون بیاد بیرون.
    . نوشتن حداقل درآمد واسه مثلا خونواده ۴ نفره ۷ میلیون ولی خانواده من که فقط یک نفر کار میکنه و اداره کاری بهش ۱ میلیون و ۶۰۰ میدن آیا خوردن حق ما رواست؟ اون دنیاتونو که هیچ ،همین دنیاتون هم جهنم کردین.
    تازه نمیتونیم اعتراض بزنیم چون اگه اعتراض بزنیم به خاطر ۹۰ متر خونه ای که چندییین ساال زحمت کشیدیم پیر شدیم تا بخریم یارانه عادی هم قطع میکنن.
    خواهشا لطفا تایید کنید تا شاید توی روند حساب کردن خانوارها دقت کنند راه حلی واسمون بذارن. به قرآن مجید درآمدمون به زنده بودنمون کفاف نمیده
    شبتون خوش

  5. سرپرست خانواده چهار نفری هستم.نه ملک و نه اتومبیل ، وام ، سفر خارجی هیچکدام را ندارم.حقوق گارگر ساده دارم.حدود یکسال مامور خرید و کارپرداز شرکت دولتی بودم.نقل و انتقال با کارت بانکی اینجانب انجام میشد.مدارک و گواهی هم موجود است.استعلام هم میتوانند بگیرند.چه باید بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا