اجتماعی

سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹ + نحوه ترمیم نمرات

خبرهای فوری: مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور سراسری ۹۹ و نحوه ترمیم این سوابق در کنکور اظهار کرد: سهم سوابق تحصیلی برای کنکور سال ۹۹ مصوب شده است. بر این اساس سهم سوابق تحصیلی نسبت به سال تحصیلی قبل تغییری نکرده و همان ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، عباس سلطانیان، درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور سراسری ۹۹ و نحوه ترمیم این سوابق در کنکور اظهار کرد: سهم سوابق تحصیلی برای کنکور سال ۹۹ مصوب شده است. بر این اساس سهم سوابق تحصیلی نسبت به سال تحصیلی قبل تغییری نکرده و همان ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.

وی افزود: متقاضیان کنکور می‌توانند همانند سال‌های گذشته برای ترمیم سوابق خود اقدام کنند. روال ترمیم سوابق تغییری نکرده و همان بخشنامه سال قبل پابرجاست که بر اساس آن افرادی که از سال ۸۴ به بعد دیپلم گرفته‌اند می‌توانند برای دروسی که به صورت نهایی برگزار می‌شود، فقط یک بار درخواست داده و مجددا امتحان بدهند. 

وی تاکید کرد که این نمرات تنها برای استفاده در کنکور و ترمیم سوابق است و موجب اصلاح نمرات در کارنامه اصلی داوطلب نمی‌شود.

 وی پیش از این توضیحات مبسوطی پیرامون چگونگی ترمیم سوابق تحصیلی ارائه داده بود. به گفته وی ترمیم معدل یکی از بخشنامه‌های آموزش و پرورش است که در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و طبق آن کلیه دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند ترمیم نمرات را در صورت تمایل انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد گفت: به این ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود که دیپلمشان را آنجا گرفته‌اند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند؛ بنابراین دانش آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست ترمیم نمره بدهد.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک مرتبه از این امکان استفاده کند تاکید کرد: نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد. 

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز گفت: هر دانش آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس که امتحانش به صورت نهایی برگزار می‌شود می‌تواند شرکت کند و این سوابق ترمیم شده در گزینش نهایی در کنکور تاثیرگذار است.

سلطانیان افزود: تمام دیپلمه‌های سال ۸۴ به بعد می‌توانند درخواست ترمیم نمره بدهند و ربطی به نظام قدیم و یا جدید بودن دانش آموختگان ندارد.

وی درباره نوع مدارس و زمان شرکت در آزمون ترمیم نمره نیز گفت: در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان شرکت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز  تاثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شرکت در آزمون ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یکسان است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا