اجتماعیاقتصادی

بانک مرکزی: قیمت مسکن ۴۱.۶ درصد افزایش یافت

خبرهای فوری: در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت معامله شده ۳۱۰.۴ میلیون ریال مربوط به منطقه یک و کمترین آن با ۶۵.۱ میلیون ریال مربوط به منطقه ۱۸ است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل (آذرماه سال ۹۷) به ترتیب ۴۲.۳ و ۵۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت مسکن در آذر امسال نسبت به آذر سال قبل ۴۱.۶ درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات در بازه اشاره شده نیز ۴۰ درصد رشد داشته است.

مطابق آمار بانک مرکزی در آذرماه امسال تهداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۹۵۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳۴.۷ و ۴۰ درصد افزایش یافته است.

در ماه مورد اشاره متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معاملاه شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۵.۳ میلیون ریال بوده که نسبت به آذرماه سال گذشته ۴۱.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت معامله شده ۳۱۰.۴ میلیون ریال مربوط به منطقه یک و کمترین آن با ۶۵.۱ میلیون ریال مربوط به منطقه ۱۸ است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل (آذرماه سال ۹۷) به ترتیب ۴۲.۳ و ۵۵ درصد افزایش یافته است.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در ماه گذشته حاکی از آن است که از مجموع ۹۵۳۷ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۲.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال گذشته ۸/. واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال افزوده شده است.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری نیز در شهر تهران و در کل مناطق شهری طی آذرماه امسال حاکی از رشد به ترتیب ۲۸.۲ و. ۳۰.۱ درصدی نسبت به آذرماه سال گذشته است./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا