اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانسلامتقم

طی ۶ روز گذشته آلودگی هوا ۱۴ هزار نفر را راهی اورژانس کرد

خبرهای فوری: سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی 6 روز گذشته و با افزایش آلودگی هوا، 13 هزار و 931 نفر در کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، به گزارش سازمان اورژانس کشور، مجتبی خالدی با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا از ۲۸ آذر تا سوم دی ماه افزود: به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهرهای اصفهان، البرز، تهران،مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و یزد تعداد ۱۳ هزار و ۹۳۱ نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و ۵۴۷ نفر بیماران قلبی و پنج هزار و ۳۸۴ نفر بیماران تنفسی بوده اند.

وی گفت: به دلیل آلودگی هوا در شهرهای صنعتی کشور ۱۳ و ۹۳۱ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کردند.

آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا به تفکیک استان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تهران رکوددار مراجعات به اورژانس در روزهای آلوده است، ادامه داد: ۶ هزار و ۸۵۲ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۴ هزار و ۲۱۹ نفر بیمار قلبی و دو هزار و ۶۳۳ بیمار تنفسی بوده اند.

خالدی افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس پیش‌بیمارستانی به دلیل افزایش ذرات معلق هوا در استان اصفهان یک هزار و ۸۵۸، آذربایجان غربی ۱۳۶۷، و آذربایجان شرقی یک هزار و ۲۵۳ نفر است.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

امسال آلودگی هوا تقریبا از اوایل مهر ماه آغاز شد به طوری که طبق اعلام شرکت کنترل هوای تهران در روزهای نخستین مهرماه، وزش باد با سرعت بالا از سمت غرب و جنوب غربی باعث شد گردوغبار از حاشیه تهران وارد شهر شود که آن زمان PM۱۰ (ذرات بزرگ‌تر از دو و نیم میکرون) هم عامل تشدید آلودگی هوا بود.

پس از آن، به ویژه در آذرماه میزان آلودگی هوا در تعدادی از کلان شهرهای کشور به ویژه پایتخت افزایش یافت به گونه ای که شدت گرفتن میزان آلاینده ها و اعلام ناسالم بودن هوا برای تمام گروه های سنی،‌ تعطیلی چند روزه مدارس را به دنبال داشت،‌ تعطیلی که همچنان با ورود به دی ماه نیز ادامه دارد. /عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا