اجتماعیسلامت

این ۶ مورد عامل بیدار شدن مکرر شما هنگام خواب شبانه هستند

خبرهای فوری: بیدار شدن از خواب در نیمه شب نه تنها آزار دهنده و به معنای خستگی و خواب‌آلودگی در روز بعد است، بلکه می‌تواند تأثیر زیادی در سلامت جسمی و روحی شما بگذارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، اگر شما هم با این مشکل مواجهه هستید، این ۶ عامل ممکن است دلیل آن باشد.

دمای اتاق: اولین چیزی که بین شما و خواب خوب می‌ایستد دمای اتاق شما است. کارشناسان معتقداند وقتی بدن شما خنک است و اتاق خواب شما در دمای پایین تری قرار دارد، استراحت بهتری در شب خواهید داشت.

گرمای بدن شما در شب به اوج خود رسیده و سپس هنگام خواب به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. دمای بیش از ۲۴ درجه سانتیگراد گرم است و باعث بیقراری شما می‌شود و دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتی گراد بیش از اندازه سرد است. بنابراین دمای ۱۶-۱۸ درجه دمای ایده آلی برای اتاق خواب به نظر می‌رسد.

افکار استرس‌زا: همه ما این جمله را شنیده‌ایم که نباید کار را با خود به خانه بیاورید و این موضوع درباره خواب بیشتر از همه صدق می‌کند.

اگر احساس اضطراب یا افکار استرس‌زا دارید، سعی کنید موقع خواب آنها را از ذهنتان بیرون کنید و اگر به طور مرتب با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

قطع موقت نفس در خواب: نوعی اختلال در هنگام خواب تنفس شما را کند یا متوقف می کند و باعث کاهش سطح اکسیژن در بدن شما می‌شود و باعث می‌شود ناگهان از خواب بپرید.

اگر فکر می‌کنید دچار این اختلال هستید، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

سوء هاضمه: سعی کنید قبل از خواب غذا خوردن را به دو ساعت قبل از خواب محدود کنید.

کارشناسان معتقد اند خوردن غذای زیاد قبل از خوابیدن می‌تواند باعث شود احساس ناراحتی کنید.  و این به این معنی است که احتمالا برای به خواب رفتن با دشواری مواجه خواهید شد و یا در بین خواب، بیدار خواهید شد.

برای مقابله با این موضوع بهتر است طبق قانون هرم معکوس غذا بخورید؛ یعنی صبحانه را به عنوان بزرگترین وعده غذایی بخورید و تا شام وعده‌های غذایی را کوچکتر کنید.

نور زیاد: ممکن است شما زندگی سالمی داشته باشید با این وجود اگر اتاق خواب شما روشن و پر نور باشد ممکن است از خواب بیدار شوید. نور زیاد باعث می‌شود که شما قبل از آمادگی بدن برای بیدار شدن از خواب، بیدار شوید.

لوازم الکترونیکی: همه ما در باره آثار مخرب لوازم الکترونیکی شنیده ایم اما شاید لازم باشد بدانید که این لوازم می‌توانند در خواب شما هم اختلال ایجاد کنند.

برای جلوگیری از این موضوع، سعی کنید وسایل خود را در جای دیگر شارژ کنید و به انجام یک کار آرامش بخش شبانه که حداقل یک ساعت قبل از خواب باشد، عادت کنید. /دیلی میل

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا