اجتماعیسلامت

ردپای غیر پزشک‌ها در تبلیغات لاکچری عمل‌های زیبایی/ ۸۰ درصد جراحان پلاستیک فاقد مجوز هستند

خبرهای فوری: ۸۰ تا ۹۰ درصد پزشکانی که تبلیغات عدیده‌ای در زمینه جراحی پلاستیک می‌کنند فاقد هر گونه مجوز هستند.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، چند سالی است که موج زیبایی‌های بکش و خوشگلم کن گریبان برخی زنان و دختران جامعه را گرفته، به طوری که با شنیدن و دیدن یک تبلیغ ارزان قیمت و به اصطلاح لاکچری، سیل عظیمی از زنان و دختران را برای تغییر ظاهر چهره‌های خود از حالت طبیعی به عروسکی روانه مطالب می‌کند.

روز‌هایی که زندگی برخی زنان و دختران با انجام بوتاکس و تزریق ژل و انواع جراحی‌های به ظاهر زیبایی می‌گذرد، جراحی‌هایی از قبیل بینی‌های عروسکی و گوش‌های الاغی و یا چشم گربه‌ای شکل که خطرات بعد از آن نیز دلیل تمایز ایران به نسبت سایر کشور‌ها است. مرگ، اغما، خودکشی و از کار افتادگی اندام‌های بدن می‌تواند از جمله خطرات جبران ناپذیر این جراحی‌های بی پایه و اساس این روز‌های کشورمان باشد. اما سوال اینجاست این تغییر زیبایی‌های پوشالی از کجا نشات گرفته است؛ در واقع این‌ها نتیجه ورود یک فرهنگ ساختگی از کشور‌های غربی و انسان‌های غرب زده‌ است که گریبان گیر جامعه شده، فرهنگی که به دلیل عدم اعتماد به نفس و توهماتی مانند خود زشت پنداری در میان جوانان جامعه پرورش یافته است.

تبلیغات رنگارنگ صفحات مجازی عامل ورود پزشک نماها به جراحی‌های زیبایی

محسن فدایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در این راستا گفت: امروزه بدلیل تبلیغات زیبا و زندگی‌هایی با برچسب لاکچری بیش از نیمی از جامعه زنان را به سمت و سوی جراحی‌های زیبایی سوق داده، به طوری که این موضوع پای بسیاری از پزشکان نا آگاه را به این جراحی‌ها باز کرده است.

فدایی بیان کرد: برخی افراد از روی وسواس و تحت الشعاع قرار گرفتن تحت عمل‌های جراحی پلاستیک سنگین قرار می‌گیرند، اما این در حالی است که چنین اقدام‌های نادرست و بیش از حد مجاز بر روی قسمت‌های مختلف صورت می‌تواند تبعات منفی داشته و ضربات مهلکی به بافت‌های بدن وارد کند.

او در ادامه به افزایش غیر قابل پیش بینی عمل‌های زیبایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه با افزایش جراحی‌های زیبایی روبرو هستیم و این امر نه تنها هیچ ارتباطی با کاهش و یا افزایش وزن ندارد بلکه می‌تواند موجبات بیماری‌هایی نظیر سرطان را در افراد افزایش دهد.

چهره یک سرمایه و دارایی تلقی می شود

سهیل رضایی روانشناس گفت: چهره در جامعه به عنوان یک سرمایه و دارایی تلقی می‌شود، اما متاسفانه برخی افراد به دلیل اتفاقاتی در زندگی شخصی‌شان دستمایه تغییر ظاهر می‌شوند. اتفاقاتی نظیر طلاق که باعث به وجود آوردن چهره‌های کارتونی و یا مصنوعی می‌شوند.

او افزود: این حرکات منفی در جهان اسلام نشات گرفته از کشور‌های غربی با فرهنگ عروسکی گرایی است.

آمار جراحی‌های زیبایی رو به افزایش است

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: متاسفانه اعمال زیبایی‌ در کشور شدت پیدا کرده و با ابعاد زیبایی‌هایی فرهنگی و دیدگاهی خود را نشان می‌دهد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: آمار جراحی‌های زیبایی در ایران با افزایش غیر قابل پیشگیری روند صعودی را در پیش گرفته است؛ لذا خواهشمند است در صورت عدم نیاز جراحی‌های زیبایی از جمله جراحی‌های چاقی، زیبایی گوش، صورت نگیرد، چرا که این جراحی‌ها تبعات منفی برای افراد در بر دارد.

۸۰ درصد مراجعه کنندگان به کلینیک‌های زیبایی زنان هستند

سید مهدی موسوی زاده فوق تخصص جراحی پلاستیک و مدیر گروه جراحی پلاستیک دانشگاه شهید بهشتی افزود: ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به کلینیک‌های جراحی‌های زیبایی بانوان هستند، اما نکته قابل تامل اینجاست که برخی افراد پزشک نما با عنوان جراح پلاستیک و با تبلیغات لاکچری و شکیل در شبکه‌های مجازی سیل عظیمی از جراحی‌های زیبایی خطرناک را به راه می‌اندازند، این در حالیست این اعمال عوارض جبران ناپذیری را برای افراد به جای می‌گذراند.
موسوی در ادامه گفت: به افرادی که به هر علت قصد جراحی‌های زیبایی را دارند توصیه می‌شود در صورت بروز مشکل به یک پزشک مشاور مراجعه کرده و در صورت صلاح‌دید به عمل زیبایی بپردازند. با ورود به سایت سازمان نظام پزشکی کشور از تایید آن پزشک توسط سازمان اطمینان حاصل کنند، زیرا ۸۰ تا ۹۰ درصد پزشکانی که تبلیغات عدیده‌ای در زمینه جراحی پلاستیک می‌کنند فاقد هر گونه مجوز هستند و با دریافت هزینه‌های هنگفت و اعمال اشتباه خطرات جبران ناپذیری را برای افراد رقم می‌زنند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا