اجتماعیاقتصادی

قطعی اینترنت حساب بانکی ۲۰۰ صراف افغانستانی را از دسترس خارج کرد

خبرهای فوری: در پی قطعی اینترنت در ایران به علت وقوع اغتشاشات از صبح روز ۲۶ آبان‌ماه، حساب بانکی بیش از 200 صراف در هرات افغانستان که با ایران مبادله ارزی دارند، از دسترس خارج شده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، «جاوید مبارز»، دبیر اتاق بازرگانی هرات  گفت: از چهار روز پیش که اینترنت در ایران قطع شده، تجار افغانستانی تاکنون نتوانستند وارد حساب‌های خود شده و انتقال پول انجام دهند.

وی افزود: به دلیل آنکه تجار افغان بیشتر خریدشان از شرکت‌های ایرانی است، قطعی اینترنت آنها را با مشکل جدی مواجه کرده و در طول این سه روز نتوانستند هیچ‌گونه پولی جابجا کنند و هیچ‌گونه عملیات بانکی را نمی‌توان انجام داد.

مبارز ادامه داد: بیش از ۲۰۰ صراف افغانستانی در بانک‌های ایرانی حساب دارند که در این مدت نتوانستند هیچ‌گونه پولی را به ایران بفرستند.

دبیر اتاق بازرگانی هرات خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود، مسیر خرید افغان‌ها از ایران تغییر می‌کند و از همسایه‌های دیگر مانند چین اقدام به خرید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ارتباط تجاری افغانستان با ایران، بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است به‌طوری که سالانه ۵ میلیارد دلار از این کشور خرید می‌کنیم.

مبارز همچنین گفت: اگر این مشکل حل نشود، ناچاریم تا آن را از طریق نامه رسمی به کنسول‌گری ایران در هرات و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان پیگیری کنیم.

به گزارش فارس، در پی قطعی اینترنت در ایران، حساب بانکی صرافان در هرات افغانستان که با ایران مبادله ارزی دارند، از دسترس خارج شد.

به دنبال اعلام افزایش قیمت بنزین در ایران، برخی از مردم این کشور که به این موضوع اعتراض داشتند دست به تظاهرات‌ و تجمعاتی در شهرهای مختلف ایران زدند اما طولی نکشید که این تجمعات که در ابتدا مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت بود، از سوی برخی عناصر نفوذی یا فریب‌خورده به بیراهه کشیده شد و مطالبات بر حق مردم به صحنه درگیری بدل شد و اغتشاش‌گران اقدام به خسارت‌زدن به اموال عمومی کردند.

بر همین اساس از چهار روز پیش تاکنون، دسترسی به اینترنت در تعدادی از شهرهای ایران محدود شده است. محمود واعظی، سخنگوی دولت امروز اعلام کرد که اینترنت به محض برقراری آرامش کامل در کشور، در روزهای آینده وصل خواهد شد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا