اجتماعیسلامت

گیاهی که دشمن سرسخت زخم معده است/ پوست میوه ها را دور نریزید

خبرهای فوری: در این بسته دانستنی پزشکی درباره اثرات گیاهی معجزه آسا برای معده و فواید پوست سبزیجات و میوه‌ها خواهیم گفت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

تاثیرات شیرین بیان بر زخم معده 

شیرین بیان از آن دسته گیاهانی است که می تواند اثرات درمانی بر زخم معده داشته باشد. این نوع گیاه علاوه بر داشتن اثرات درمانی گاهی می تواند آسیب پذیر هم باشد. به همین دلایل است که مصرف شیرین بیان زیاد توصیه نمی شود زیرا ممکن است اثرات ناگواری بر دستگاه قلب و  عروق، فشار خون و املاح بدن بگذارد.

گیاهی که دشمن سرسخت زخم معده است/ پوست میوه ها را دور نریزید

 مصرف این گیاه دارویی در میانسالانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، بسیار خطرناک خواهد بود.  بنابراین استفاده خودسرانه از شیرین بیان و قطع دارو‌هایی که پزشک تجویز کرده ، کار اشتباهی است و باعث تشدید اسید در بدن فرد شده و شدت بیماری  را بیشتر خواهد کرد.  این موضوع در افراد مبتلایان به ریفلاکس معده شایع تر است.

فواید پوست سبزیجات و میوه ها 

افراد باید بدانند که پوست میوه ها و سبزیجات ارزش غذایی بسیاری دارند و حاوی مواد مغذی هستند.  این میوه‌ها و سبزیجات در طول رشد در مقابل عناصر مختلفی قرار می‌گیرند و  باعث می‌شوند که مواد غذایی سودمند و منحصر بفردی در آن‌ها جمع شود. تمام مواد مغذی میوه ها  بیشتر در پوست آن ها ذخیره شده است.  مثلا  ویتامین سی موجود در پوست لیمو چند برابر بیشتر از گوشت آن است.  حتی افراد می توانند به راحتی  با رنده کردن پوست میوه ها در ماست و غلات  از آن ها بیشتر استفاده  کنند.

ساعت10/

فواید برگ کرفس

بررسی های لازم بر روی برگ کرفس نشان داده است که این برگ ها پنج برابر بیشتر از ساقه ها منیزیم و کلسیم دارد. کلسیم برای بدن ضرورت دارد که به بهبود سلامتی استخوان ها کمک می کند.  کلسیم موجود  به انقباض و انبساط عضلات و رگ های خونی کمک خواهد کرد و هورمون های لازم برای کارکردهای بیولوژیکی اولیه را ترشح می کند. این امر در عملکرد خوب مغز کمک خواهد کرد.

ساعت10/

نفس نفس زدن  و علل آن 

بسیاری از افراد تصور می کنند که نفس نفس زدن یک بیماری است در صورتی که اشتباه فکر می کنند. این پدیده ممکن است در اثر  پریشانی عاطفی یا اضطراب، دویدن های تند  دیده شود. در برخی موارد، افرادی که با این شرایط مواجه هستند، ممکن است عمیق‌تر از حالت عادی تنفس کنند.

ساعت10/

بدن در حالت عادی به طور طبیعی عملکرد تنفس را انجام می دهد. هنگام نفس کشیدن  اکسیژن  راهی ریه می شود  و دی اکسید کربن را تخلیه می کند. اگر فردی نفس نفس بزند، تعادل گازهای ورودی و خروجی به واسطه دفع بیش از حد دی اکسید کربن بر هم می خورد. در این شرایط سطوح دی اکسید کربن بیش از حد کم می شود، این شرایط می تواند pH خون را تغییر داده و به بروز شرایطی به نام آلکالوز منجر شود که احساس ضعف و غش را در فرد ایجاد می کند.

هسته آناناس و اثرات آن 

انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن در قسمت هسته پنهان شده است. هسته آناناس حاوی بروملین بوده که  آنزیمی هضم کننده است.  این پروتئین دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند التهاب بینی و سینوس ها را کاهش دهد. همچنین  این ماده، کاهش دهنده دردهای ناشی از آرتروز و دردهای عضلانی است. بروملین دارای خواص ضد انعقادی نیز بوده و مانع لخته شدن خون می شود.

ساعت10/

البته خود اناناس می تواند افراد را به حساسیت و آلرژی دچار کند. به دلیل قند بالایی که دارد این نوع میوه به افراد با قند خون بالا توصیه نمی شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا