اجتماعیفرهنگی

آیا خانم های محجبه و مردان چفیه پوش، دنبال ترویج چندهمسری اند؟

خبرهای فوری: :کارگاه چندهمسری و پوستر آن با هر هدفی صورت گرفته باشد متولیان آن از چند نکته غفلت کرده و به نظرم احساسات مردم و به ویژه زنان را در معرض چالش قرار داده‌اند و از این نظر کاری غیرمسوولانه صورت گرفته است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ شاید به نظر متولیان این کارگاه و با توجیهاتی که دارند، قرار است برخی مسائل حل شود اما حقیقت این است که با این روش نادرست و با این پوستر غلط به بخشی از جامعه تعرض شده است، بخشی از این جامعه، زنان هستند و با توجه به استفاده از نماد چفیه، بخشی دیگر افراد متدین و بسیجی.

چنین تصویری ظلم به این دو دسته است. اگر واقعا هدف این بود که مشکلی حل شود، الزامی نداشت که خانم‌های محجبه و آقایی که چفیه به سر دارد روی پوستر مصور شوند، این پوستر می‌توانست تابلویی از واقعیات جامعه باشد، نه بخشی از افراد جامعه که انگار فقط این افراد دنبال چند همسری هستند و خانم‌های محجبه با شوق و ذوق به دنبال چندهمسری می‌روند. اما واقعیت جامعه چنین نیست. نه افراد متدین و مذهبی که چفیه دارند این تفکر را می‌پسندند و نه خانم‌های محجبه و چادری تا این حد از ماجرا استقبال می‌کنند. اگر مخالف هم نباشند به این اندازه از مساله استقبال نمی‌کنند.

به نظرمی رسد این موضوع انحرافی است زیرا با توجه به نقل قولی که از مقام معظم رهبری شده است مبنی بر اینکه اگر افراد شاغل در بیت، همسر دوم داشته باشند، اخراج می‌شوند و با توجه به اینکه ایشان مستحب ‌بودن تعدد زوجات را قبول ندارند و با اینکه ایشان در سخنرانی‌های اخیرشان به لزوم ازدیاد نسل اشاره کرده‌اند، باز با این حال چنین مسائلی را حتی در حد شوخی نمی‌پسندند. با توجه به همین موضوع این اقدام، اقدامی غیرمسوولانه و نادرست بود و حتی اگر هدف درستی پشت این کار باشد، روش نادرستی اتخاذ شد. /روزنامه اعتماد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا