اجتماعی

چرا دیدن عکس های غذا باعث احساس گرسنگی می شود؟

خبرهای فوری: دیدن یک برش از پیتزا با پنیر فراوان، بستنی شکلاتی، یک دسر زیبا و خوشرنگ و آب و حتی یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده می تواند باعث تحریک گرسنگی شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ دیدن یک برش از پیتزا با پنیر فراوان، بستنی شکلاتی، یک دسر زیبا و خوشرنگ و آب و حتی یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده می تواند باعث تحریک گرسنگی شود. اما چرا این گونه است و چرا اغلب افراد با دیدن خوراکی ها گرسنه تر می شوند؟

مایکل گرازیانو ، متخصص اعصاب در دانشگاه پرینستون می گوید علت این موضوع بیش از هر چیز این است که دیدن تصاویر خوراکی به یاد ما می آورد که طعم غذاها تا چه حدی می تواند جذاب باشد.

او می گوید:”ممکن است شما آگاهانه بدانید که غذای واقعی در دسترستان نیست یا اساسا گرسنه نیستید اما  مسیرهای مغزی که در طی میلیون ها سال تکامل یافته اند به محرک های بصری واکنش نشان می دهند. آمیگدال به عنوان مرکز پردازش احساسات، که میان وعده های مورد علاقه شما را ضبط و به یاد می آورد ، تصمیم می گیرد که آیا تصویر یک خوراکی ارزش هیجان را دارد یا خیر. و هیپوتالاموس مغز که مسئول غرایز اولیه مانند گرسنگی است پپتیدها را رها می کند. این  بخشی از برایندی مغزی و عصبی است که شما را گرسنه می کند.

جالب است بدانید که آگهی های تبلیغاتی و فیلم های تهیه غذا نیز از همین دستور العمل تبعیت می کنند. درواقع این تصاویر سیگنالهایی برای تحریک افراد به خوردن غذا ارسال می کنند و به همین دلیل مهم است که همه چیز را با اعتدال مصرف کنید. نکته جالب تر این که این روزها صفحات اینستاگرامی نیز نقشی پررنگ در تحریک افراد به بیشتر غذا خوردن ایفا می کند. صفحاتی مملو از خوراکی های رنگارنگ باعث می شود مخاطبان ناخواسته برای خوردن غذاهای بیشتر تحریک شوند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا