اجتماعی

قانون تعطیلی ادارات در پنجشنبه به کجا رسید؟

خبرهای فوری: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مخالفت‌ دولت در خصوص تعطیلی روز پنجشنبه گفت: اگر این طرح از سوی مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان تایید شود، دولت باید آن را اجرا کند و اختیاری برای جلوگیری از آن ندارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ علی ساری در خصوص آخرین وضعیت طرح تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه گفت: این طرح در کمیسیون تصویب شده، اما هنوز به تصویب صحن علنی مجلس نرسیده است. روال این گونه است که موضوع در صحن مطرح می‌شود و پس از زمان اظهارنظر مخالفین و موافقین دولت و کمیسیون می‌تواند به اظهارنظر بپردازند با توجه به این که این طرح در کمیسیون به تصویب رسیده است کمیسیون به عنوان موافق صحبت می‌کند.

وی افزود: پس از صحبت موافقین و مخالفین هم دولت و هم کمیسیون می‌تواند صبحت کند دولت در آنجا می‌تواند اظهارنظر کند و پس از آن در صحن رای گیری می‌شود که اگر رای آورد به شورای نگهبان رفته و پس از تایید شورای نگبهان مجلس آن را برای اجرا به دولت ابلاغ می‌کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص که دولت با اجرای این طرح مخالفت کرده تصریح کرد: پس از این که این طرح برای اجرا به دولت ابلاغ شد دولت باید آن را اجرا کند و دولت در آن جا اختیاری ندارد که جلوی تصویب مجلس و شورای نگهبان را بگیرد، امیدواریم این طرح تا چند ماه دیگر در نوبت بررسی صحن مجلس قرار گیرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا