اجتماعی

آیا خوشبختی ماندگار را پشت سر گذاشته‌ایم؟

خبرهای فوری: اگر لذت همه جا هست چرا احساس می‌کنیم خوشبختی از ما گریزان است؟ جای تعجب نیست که مردم می‌خواهند رفاه را صرفا در لحظه، به چنگ آورند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ به نقل از نیویورک تایمز، به نظر می‌رسد این روز‌ها “لذت“همه جا وجود دارد. این کلمه برای فروش محصولات شرکت لوازم منزل “آیکیا” استفاده می‌شود. لذت در تبلیغات نوشیدنی در مک دونالد و نسخه‌ای برای بهداشت زنان استفاده می‌شود. تی شرت‌هایی در بازار وجود دارد که لذت را به عنوان “عمل مقاومت” تبلیغ می‌کند. می‌توانید به پادکست “به دنبال لذت” گوش کنید و امسال تعداد زیادی کتاب در دست چاپ هستند که به زندگی شاد شامل ازدواج، بهره‌وری و حتی اینکه چطور بیشتر شبیه “هیو جکمن” زندگی کنیم، اختصاص یافته اند.

اما اگر لذت همه جا هست چرا احساس می‌کنیم خوشبختی از ما گریزان است؟ آیا ما از سال ۲۰۱۴ که ماری کوندو به ما آموخت تمیز کردن کمدهایمان می‌تواند راهی به سوی خوشبختی باشد چیزی یاد نگرفته ایم؟ خب از آن موقع خیلی چیز‌ها تغییر کرده است. سیاست در دوره ترامپ آمریکایی‌ها را به دو دسته تقسیم کرده است: «عصبانی و عصبانی تر.»

جهان ما در معرض تهدید تغییرات اقلیمی است.

پس جای تعجب نیست که مردم می‌خواهند رفاه را صرفا در لحظه، به چنگ آورند. داگلاس آبرامز، نویسنده «کتاب لذت: خوشبختی ماندگار در دنیای بی ثبات» که پرفروش‌ترین کتاب ۲۰۱۶ را همراه دزموند توتو و دالای لاما نوشت می‌گوید: «در دوران ناامیدی، انتخاب لذت یا شادی یک عمل انقلابی است.» لذت دست یافتنی‌تر است. او می‌گوید: «به نظر می‌رسد خوشبختی مثل لذت بیرون از ماست؛ در لحظه‌ای عالی.» /فرارو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا