اجتماعی

سهمیه کنکور خانواده هیات‌علمی ۵برابر سهمیه شهدا / به نام شهدا به کام استادزاده‌ها!

خبرهای فوری: در ۵سال، ۷۲۰۰نفر با امتیاز خانواده هیات‌علمی تغییر رشته یا دانشگاه داده‌اند. سهمیه خانواده شهدا ۱۳۵۸نفر و ایثارگران هم حدود ۱۲۰هزارنفر است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: سهمیه دورمانده از چشم رسانه‌ها، امتیاز فرزندان هیأت‌علمی است.

«آمارهایی که آقایان می‌دهند، درست نیست، همان قانونی که هست، شاید کمتر از ۵درصد از این سهمیه‌ها استفاده می‌کنند.
این‌طور نیست که این داوطلبان بی‌سواد باشند، افرادی که از این سهمیه‌ها استفاده می‌کنند، باید ۸۰ درصد آخرین قبولی را بزنند، این‌طور نیست که آدم سهمیه‌ای بی‌سواد باشد

ما سهمیه‌ای برای مناطق محروم گذاشتیم. این ۳۰ درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌هاست. اینها افرادی هستند که بیشتر در رشته‌های تخصصی بروند و سه برابر زمان تحصیل در مناطق محروم خدمت‌ کنند، حق جابه‌جایی و حق ادامه تحصیل هم ندارند. آنها باید در مناطقی که تعهد کردند، حداقل ۱۲ سال بمانند و خدمت کنند.»

مشمول سهمیه هیأت علمی کسی است که به هر دلیلی پدر و مادرش عضو هیأت علمی دانشگاه است، ممکن است معدلش هم ۱۰ و جزو تنبل‌ترین دانشجویان باشد. آنها می‌روند آن طرف مرز و با پول و رابطه به هر روشی، به ثبت‌نام در رشته مرغوب اقدام می‌کنند و بعدش می‌خواهند دانشجوی داخل کشور شوند و از رانت سهمیه هیأت علمی استفاده کنند و در دانشگاه‌های کشور ادامه تحصیل دهند.

تا به امروز یک نفر در کشور به این موضوع نپرداخته اینهایی که از سهمیه هیأت علمی وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند، از چه سطح علمی برخوردارند؟ بعد می‌گویند سهمیه شاهد! در حالی که این افراد تنها ۵درصد هستند و باید ۸۰ درصد نمره قبولی آخرین نفر را هم به دست آورند. سواد بچه‌های سهمیه‌ای با سواد بچه‌های هیأت علمی‌ها قابل قیاس نیست، ما الان بچه‌های سهمیه‌ای داریم که نمره عالی گرفته‌اند و در رشته‌های تخصصی هم درس می‌خوانند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا