اجتماعی

مخدوش کردن و پوشش پلاک خودروها چقدر جریمه دارد؟

خبرهای فوری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نحوه صحیح نصب و استفاده از پلاک ها در وسائط نقلیه و عدم مخدوشی و پوشش پلاک را تشریح کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ سردار مهماندار درباره عدم استفاده از هرگونه پوشش و تغییر در وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودروها و موتور سیکلت ها بیان داشت: پلاک خودرو و موتور سیکلت‌ها باید به‌صورت کامل خوانا در جای مخصوص در جلو و پشت خودرو و برای موتورسیکلت پشت آن نصب شود.

رییس پلیس راهور فاتب افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوشی پلاک‌های خود می‌کنند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح تمام معابر پایتخت به صورت حضوری و با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در ارقام پلاک(مخدوشی)جرم بوده و در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها، علاوه بر اعمال جریمه ۶۰۰۰۰ تومانی و توقیف خودرو در پارکینگ ، راننده متخلف را برای سیر مرحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور و… روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و … می‌کنند نیز برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۰۰۰۰ تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

سردار مهماندار در پایان بیان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفتند بدون هیچ‌گونه مخدوشی و دستکاری جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا