اجتماعی

سرنوشت نجفی پس از صدور حکم قصاص/ مجازات جنبه عمومی قتل چیست؟

خبرهای فوری: پس از صدور قصاص برای محمدعلی نجفی، شهردار تهران به اتهام قتل همسرش میترا استاد این سئوال برای همگان مطرح شده است که سرنوشت او چیست؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، واقعیت این است که هنوز پرونده تمام نشده و تا قطعیت حکم، زمان بسیار و شرایط متعددی وجود دارد. از جمله اینکه محکوم یا وکیل او می تواند تا مدت زمان ۲۰ روز پس از ابلاغ حکم دادگاه اول، به دیوان عالی کشور درخواست فرجام‌خواهی کند و احتمال اینکه شعبه رسیدگی کننده در دیوان عالی کشور به هر دلیلی، جرم قتل عمد را اثبات شده نداند و رای شعبه ۹ دادگاه کیفری یک قصاص را نقض کند، وجود دارد.

سئوال دیگر اینجاست که اگر به فرض، همه اولیای دم، اعلام گذشت کنند، آیا نجفی از زندان آزاد می شود؟ پاسخ به این سئوال هم به نظر می رسد منفی است. /عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    آقای نجفی رو اون خانم به جایی رسونده که این اتفاق افتاده .
    همه ما اگر جای نجفی بودیم شاید دست به چنین کاری بزنیم .
    پا در کفش دیگران بکنیم و بعد در مورد کرده ها صحبت کنیم .
    انسان شیر خام خورده هست و ازش هر چیزی بر میاد.
    کار نجفی از اصل اشتباه و گناه بزرگیست که انجام داده ولی از بیرون گود دیدن و نظر دادن درست نیست.ایشان حتی در صورت بخشش اولیاء دم از جنبه عمومی جرم در زندان خواهند بودو با سن بالایی که دارند تقریبا فرقی با قصاص براشون نخواهد داشت.
    خواهشا از رفتن رو مخ همدیگه جداً پرهیز کنیم تا ناغافل اسیر اینچنین گرفتاریها و ناهنجاریهای بزرگ نشویم.
    با سپاس

  2. سلام !
    آقا چرا سه شهردار باید ابن همه دارایی و املاک و ماشین لکسوس برای دخترش و انواع ویلای تفریحی و غیره داشته باشه که فیلش یاده هندستون کنه و تنبونش دو تا بشه و بعدشم بزنه طرف و بکشه ما که میدونیم آخرش هم میگن عمدی نبوده و تمام !!!
    ما نرفتیم جنگ و دفاع کنیم که حالا حقی ناحق بشه خواهشن حق و به حقدار برسونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا