مظفریان، فعال حقوق زنان: بعید می‌دانم اجازه دهند حل مطالبات زنان به اسم دولت آقای پزشکیان انجام و اجرا شود.

خبرمهم: مظفریان، فعال حقوق زنان: دسته‌ای که تمایل به رای دارند بهتر است به سمتی بروند که امیدی به بهبود شرایط زنان وجود داشته باشد.

مظفریان، فعال حقوق زنان: خط مشی و جبهه‌گیری‌ آقای پزشکیان و جلیلی در مسئله زنان و اتفاقاتی که در سال‌های اخیر برای فعالین حقوق زنان افتاده کاملا مشخص است.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، مظفریان، جامعه‌شناس و فعال حقوق زنان به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به دور دوم انتخابات و حضور زنان گفت: اگر روند انتخابات را نگاه کنیم می‌بینیم که خیلی کم به موضوع زنان پرداخته شد،  اصلا به جای اینکه زنان نیمی از جامعه باشند گویی در طول این سال‌ها خط قرمز جامعه شدند. البته اینکه کاندیدها دختران و زنان خود را به صداوسیما می‌آوردند بیشتر یک نمایش ابزاری از زنان بود تا بگویند ما زنان را هم می‌آوریم اما هیچ کدام از این‌ها حرفی از مطالبات زنان نزدند. من فکر می‌کنم عملکرد در یک شب تغییر نمی‌کند، هرکسی هم قرار باشد به پاستور برود نمی‌تواند معجزه کند چون سطح مطالبات خیلی بالا رفته و روی هم انباشته شده. به همین خاطر مجلس هم باید به عنوان یک بازو کمک کند ولی با توجه به عملکردی که داشته امید به او را هم بعید می‌دانم.

این فعال حقوق زنان ادامه داد: دسته‌ای که تمایل به رای دارند بهتر است به سمتی بروند که امیدی به بهبود شرایط زنان وجود داشته باشد، فکر می‌کنم خط مشی و جبهه‌گیری‌های آقای پزشکیان و جلیلی در مسئله زنان و اتفاقاتی که در سال‌های اخیر برای فعالین حقوق زنان نیز افتاده کاملا مشخص است. اگر قرار باشد صدای مطالبات عموم زنان در سال‌های اخیر شنیده نشود دغدغه‌ها و مشکلات بیشتر خواهد شد. 

مظفریان، جامعه‌شناس و فعال حقوق زنان در پایان تاکید کرد: حوزه زنان خیلی وسیع و ابعاد خواسته‌ها وسیع‌تر است. من با‌توجه به تجربه‌ای که از همکاری با دولت اول آقای روحانی داشتم، می‌توانم بگویم خیلی موضوعات اگر کارشکنی نمی‌شد به سمت و سوی خوبی می‌رسید. اما فکر می‌کنم جناح سازی‌ها اجازه حل خیلی از مشکلات را نمی‌دهد و طبق تجربه‌ای هم که از لایحه خشونت یا صیانت از زنان و تغییر ماده ۱۰۴۱ مربوط به کودک همسری دارم، فکر نمی‌کنم اگر قراری هم به بهبودی در وضعیت زنان باشد، اجازه دهند به اسم دولت آقای پزشکیان انجام و اجرا شود.  

 

خروج از نسخه موبایل