اجتماعی

علیرضا‌بیگی، نماینده رد‌صلاحیت شده مجلس: ربط دادن مسائلی مثل همراهی با یهودیت و رژیم صهیونیستی به تعطیلی شنبه کج سلیقگی بعضی نمایندگان و به درو دیوار زدن‌ است.

خبرمهم: علیرضا‌بیگی، نماینده رد‌صلاحیت شده مجلس: در جلسه بررسی این لایحه متن آیت‌الله جوادی آملی و دیگر مراجع خوانده شد که از آنها پرسیده بودند آیا تعارضی بین تعطیلی شنبه با یهودیت و اعتقادات ما وجود دارد، آن‌ها نیز گفته بودند خیر وجود ندارد.

احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس: تعطیلی شنبه در تقویم ثبت نخواهد شد و فقط انتقال کاهش ساعات اداری از پنج‌شنبه‌ها در تهران به شنبه‌ها در سراسر کشور است. /نظر علما در‌خصوص تعطیلی شنبه‌ها گرفته شده و از این جهت ما با محدودیتی مواجه نیستیم. /اینکه بخواهیم با این موضوع برخورد ایدئولوژیک داشته باشیم و به آن وجهه اعتقادی بدهیم، سزاوار نیست.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، احمد علیرضا‌بیگی، نماینده رد‌صلاحیت شده مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به تعطیلی شنبه‌ها گفت: در قانون اساسی فقط روز جمعه به عنوان تعطیل رسمی منظور شده و روز دیگری به عنوان تعطیلی ثبت نشده، هدف مجلس هم این بود که شرایطی که دولت برای روز پنج‌شنبه‌ها در تهران در‌نظر گرفته بود به سراسر کشور تعمیم دهد. مجلس هم این شرایط پنج‌شنبه‌های تهران را به شنبه منتقل کرد تا بتواند فاصله‌ای که به جهت مراودات بین‌المللی و رسمی وجود دارد را در تعداد روزها کاهش دهد. 

وی در ادامه افزود: هرگونه برخورد ایدئولوژیک با این موضوع یک نوع کج‌ سلیقگی است چون تعطیلی شنبه با لحاظ کردن شرایط زندگی جدید مردم، افزایش راندمان اقتصادی و تبدیل آن به یک فرصت در برقراری ارتباطات بین‌المللی تاثیر زیادی دارد. نظر علما هم در این خصوص گرفته شده و از این جهت هم ما با محدودیتی مواجه نیستیم. و اینکه بخواهیم با این موضوع برخورد ایدئولوژیک داشته باشیم و به ان وجهه اعتقادی بدهیم قطعا سزاوار نیست و ان‌شااالله این حرکت مفید مجلس موثر واقع شود. 

علیرضا‌بیگی اضافه کرد: در جلسه بررسی لایحه تعطیلی و کاهش ساعات اداری در کشور، برخی از نمایندگان تعطیلی شنبه را به رژیم صهیونیستی نسبت می‌دادند و می‌گفتند با این حال‌و روز غزه سزاوار نیست که ما بخواهیم با رژیم صهیونیستی همراهی کنیم و… . به نظر من این مسائل و دلایل فقط از روی کج‌سلیقگی مطرح شده و نباید الان که این لایحه به تصویب رسیده آن را همراهی با یهودیت، رژیم صهیونیستی و عدم همراهی با مردم غزه و فلسطین دانست.

این نماینده مجلس در‌خصوص نظر علما با تعطیلی شنبه‌ها تاکید کرد: در این جلسه متن آیت‌الله جوادی آملی و دیگر مراجع خوانده شد که از آن‌ها پرسیده بودند آیا تعارضی بین تعطیلی شنبه با یهودیت و اعتقادات ما وجود دارد، آن‌ها نیز گفته بودند خیر وجود ندارد. من فکر می‌کنم وقتی در کشور اهداف گروهی برآورده نمی‌شود تلاش می‌کنند خودشان را به هر نحوی به در و دیوار بزنند تا جلوی تحقق اهداف صحیح را بگیرند. ربط دادن مسائلی مثل همراهی با یهودیت و رژیم صهیونیستی به تعطیلی شنبه از همین به درو دیوار زدن هاست. این تعطیلی در تقویم ثبت نخواهد شد و فقط کاهش ساعات اداری از پنج‌شنبه‌ها در تهران به شنبه‌ها در سراسر کشور است. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا