اجتماعی

۷۶ فوتی برجای مانده از سیلاب

خبرمهم: معاون وزیر کشور گفت بارش‌های اخیر سبب آسیب به ۱۳۶ شهر، ۹۵۸ بخش، ۱۳۳ شهرستان و یک هزار و ۳۴۴ روستا در کشور شده است.

محمدحسن نامی در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست با خبرنگاران افزود: سیلاب در این شهر‌ها و روستا‌ها منجر به ۷۶ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۳۶ مصدوم شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی ادامه داد: سیلاب همچنین خسارت‌های گسترده‌ای به بار آورده است که در حال ارزیابی کارشناسی این خسارت‌ها هستیم، اما اگر اطلاع‌رسانی به موقع و تدبیر جهادی مدیران دولت سیزدهم نبود خسارت مالی و جانی بیشتری را متحمل می‌شدیم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: بارش‌های سیل‌آسای مانسون هر ۴۵ سال یکبار رخ می‌دهد و از خصوصیات این پدیده بارشی این است که به صورت نقطه‌ای در مدت زمان کوتاه حدود ۶۰ تا ۸۰ میلیمتر بارش به همراه دارد از همین رو این موضوع سبب وقوع سیلاب گسترده در کشور شد.

نامی با بیان اینکه هنوز برآورد خسارت‌های ناشی از سیلاب در کشور به صورت دقیق و کارشناسی به پایان نرسیده است، اظهار داشت:خسارت در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، جاده‌ها، زیرساخت‌ها، ابنیه و خانه‌های مسکونی از سوی دستگاه‌های مربوطه در حال ارزیابی است، اما بنا بر توصیه رییس‌جمهور تلاش می‌شود تا کفه ترازو در ارزیابی خسارت‌ها به نفع مردم سنگینی کند.

وی افزود: همچنین بنا بر تاکید وزیر کشور بنا داریم تا با نگاه مثبت خسارت‌های مردم در سیلاب اخیر ارزیابی شود تا بتوان از این طریق در نوسازی و بهسازی خانه‌هایی که بیشتر در مناطق روستایی است اقدامات بیشتری انجام داد.

نامی وقوع سیلاب اخیر در کشور را تجربه‌ای برای حوادث احتمالی بعدی عنوان کرد و گفت: یکی از نکاتی که در این سیلاب با آن مواجه شدیم این بود که دهانه پل‌ها بزرگ‌تر احداث شود تا برای خروج آب روان‌سازی صورت گیرد از این رو ضروری است تا با اقدامات مهندسی خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های بعدی را کاهش دهیم.


معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران در ادامه با ارزیابی مطلوب از نحوه مدیریت چهارمحال و بختیاری در سیلاب اخیر، تصریح کرد: نه تنها مدیریت سیلاب در این استان در نوع خود بی‌نظیر بود بلکه همکاری و همدلی مردم نیز ستودنی است.

نامی خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری تلفات جانی گزارش نشده است و این موضوع بسیار مهمی است، اما در این استان کمبود‌هایی در خصوص امکانات و تجهیزات امدادی وجود دارد که می‌طلبد برای رفع آن لیستی از نیازمندی‌ها به مدیریت بحران کشور اعلام شود.

سیلاب تابستانی مانسون از چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان‌های این استان شد و خسارت‌های بسیاری به بار آورده است./باشگاه خبرنگاران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا