اجتماعی

شوآف به جای مدیریت در ماجرای سیل اخیر کشور!

خبرمهم: وقوع سیل اخیر در کشور علاوه بر خسارات مالی، موجب کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان شد. در این زمینه سوء مدیریت و اهمال مسئولان مشهود و کارزار عکس‌های یادگاری تا مچ پا در گل آن‌ها هم به راه بوده‌است!

 مهران حیدری

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دقیقا هفته پیش بود که سازمان هواشناسی از طریق رسانه‌های جمعی، از بارش شدید نعمت آسمانی باران و همچنین احتمال وقوع سیل، خبر داد. همزمان با آن، هشدارهایی در سطح نارنجی و قرمز در کل کشور صادر شد.

با این اوصاف، حوادث رخ داده و تعداد کشته‌های بارش‌ها به گونه‌ای بود که وقوع آن بیشتر به بلای آسمانی شباهت داشت تا نعمت آسمانی! اما آیا واقعا این بارش‌ها بلای آسمانی بود یا اینکه سوء مدیریت در این زمینه دخیل بوده‌است؟ بنابر‌نظر متخصصان، عدم لایروبی رودخانه‌ها‌ در طی سال گذشته، یکی از دلایل اصلی وقوع سیل اخیر می‌باشد. همچنین با ریز‌شدن در جزئیات این حادثه، می‌توان به این نکته پی برد که عمده دلایل خسارات، مخصوصا خسارات جانی به شهروندان، ناشی از عدم اطلاع‌ رسانی صحیح و همچنین عدم ممانعت از حضور افراد در مناطق مستعد سیل بوده‌ است. اگرچه هفته گذشته هواشناسی نسبت به اعلام هشدار وقوع سیل اقدام کرد اما سوالی که مطرح می‌شود چرا فردای روزی که این هشدار صادر شده بود، یعنی روز ۶ام مرداد دقیقا فردای سیل مرگبار در امامزاده داوود، به شهروندان تهرانی پیامک ارسال شد؟! و یا چرا در ماجرای سیل استهبان از حضور مردم در کنار رودخانه ممانعت به عمل نیامد؟ تخلیه روستاهای سیل خیز فیروزکوه چرا به درستی انجام نشد؟ یا اینکه هشدار با بلندگوی دستی حداکثر توان در اطلاع رسانی میدانی می‌باشد؟! پس از وقوع سیل چطور؟ عمده توانایی‌ مسئولان حضور با کت و شلوار و لباس رسمی بدون چکمه و گرفتن عکس یادگاری بوده‌است؟ مسئولان بدانند شاید این قبیل رفتارها در دهه هشتاد خریدار داشت اما امروزه فقط موجبات تمسخر آن‌ها را فراهم می‌آورد پس بهتر است از انجام آن در موارد مشابه بعدی جدا خودداری کنند!!! در‌نهایت لازم است از امدادگرانی که برای کمک به مردم سیل زده، جان خود را به خطر انداختند، تشکر کرده و همچنین امیدواریم دولت محترم هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم را جهت جبران خسارات سیل‌زدگان بیاندیشد‌.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا