اجتماعی

اخاذی به بهانه ازدواج

خبرمهم: رئیس پلیس فتا کرمانشاه از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی با وعده خواستگاری از خانمی اخاذی کرده بود، خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان این استان به این پلیس مبنى بر اینکه خانمی اظهار داشت اخیرا با مردی در اینستاگرام آشنا شدم که پس از گذشت مدتی از آشناییمان و علاقه مندی من به وی، آن فرد با وعده خواستگاری و ازدواج  بنده را فریب داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد، فرد کلاهبردار با این ترفند  که جهت درمان بیماری ام نیازمند مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال هستم، از من درخواست کمک کرد و من نیز بخاطر علاقه‌ای که به او داشتم مبلغ خواسته شده را به حساب بانکی وی واریز کردم.

سرهنگ علی عباسی کسانی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم با هدف فریب و اغفال شاکی اقدام به سوء استفاده از شاکی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی، طی هماهنگی با مقام قضایی متهم را در یکی از محلات استان کرمانشاه دستگیر کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متهم در بازجویی بعمل آمده نسبت به جرم خود اعتراف کرد، گفت: در فضای مجازی هیچ گاه هویت واقعی افراد مشخص نیست، به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمان شده و به راحتی به آنان اعتماد می‌کنند، لذا به شهروندان بویژه خانم‌ها توصیه می‌شود، مراقب خواستگار‌های اینترنتی باشند و به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نکنند.

در خصوص مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرائم حوزه سایبری  موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به کارشناسان اطلاع دهید.

نویسنده: مطهره حیدری

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا