اجتماعی

بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس تخریبی در کشور

خبرمهم: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت امسال برای بازسازی و مقاوم سازی کلاس‌های درس تخریبی در کشور ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، مهرالله رخشانی مهر در بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کلاس‌های درس کشور ایمن هستند، افزود: از ۱۰۳ هزار کلاس درس تخریبی در کشور ۳۰ تا ۳۵ هزار کلاس درس تخریبی و ۶۸ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی است.

وی تکمیل طرح‌های آموزشی نیمه تمام به ویژه خیرساز را از جمله اولویت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و گفت: اکنون ۲۴ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این شمار ۹ هزار کلاس به صورت مشارکتی با نیکوکاران تکمیل می‌شود.

رخشانی مهر اضافه کرد: در این طرح‌ها نیکوکاران سهم خود را تامین کرده اند، ولی سهم دولت هنوز تامین نشده که برای رفع این مشکل سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در قانون است که در صورت تخصیص، امکان ساماندهی بخشی از این کلاس‌های درس وجود دارد.

وی در باره مدرسه‌های کپری در کشور هم گفت: شمار کلاس‌های کپری در سطح کشور زیر ۵۰۰ کلاس است که در مجموع برخی از این کلاس‌ها شامل نوکپر‌ها هستند که فضای مناسبی برای مناطق صعب العبور و مناطقی که مهاجرت دارند و یا اقلیم منطقه کپر است.

رخشانی مهر تاکید کرد: کلاس‌های درس کپری در صورتی که به سمت نوکپر‌ها با معماری مناسب بروند، فضای مناسبی برای آموزش به شمار می‌‎روند.

وی در مورد کلاس‌های کانکسی هم گفت: ممکن است در چند سال آینده جمعیت کلاس‌های کانکسی زیر ۱۰ نفر به صفر برسد، اما برنامه این سازمان برای کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر بخشی از آن‌ها کلاس‌های الحاقی و برخی دیگر مدارس مستقل هستند.

رخشانی مهر اضافه کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در قالب یک تفاهم نامه به صورت مشارکتی شامل ۴۰ درصد سهم بنیاد برکت و ۶۰ درصد سهم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این کلاس‌ها تعیین تکلیف می شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا