اجتماعیسلامت

آخرین آمارهای کرونا در ایران / افزایش ۳ برابری بستری و سرپایی کووید در روزهای اخیر

خبرمهم: در هفته گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در مجموع ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ درکشور شناسایی شده و همچنین ۱۱ بیمار مبتلا به این بیماری نیز جان خود را از دست دادند.

در هفته گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در مجموع ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ درکشور شناسایی شده و همچنین ۱۱ بیمار مبتلا به این بیماری نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، در هفته‌ای که گذشت (از شنبه چهارم تیر ماه تا جمعه دهم تیر ماه ۱۴۰۱)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است که از این تعداد در مجموع هفته گذشته ۴۳۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند.

بر این اساس و بنابر اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا روز گذشته به هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در هفته گذشته مجموعا ۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

بر این اساس  مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور نیز به ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است.

۲ روز بدون فوتی کرونا در هفته‌ای که گذشت

البته در هفته گذشته طی دو روز سه‌شنبه – هفتم و چهارشنبه – هشتم تیر ماه، آمار فوتی‌های کرونا در کشور صفر بود و هیچ فوتی کرونایی در این دو روز ثبت نشده است.

در عین حال  بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اول تیر ماه ۱۴۰۱ مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، کاهش یا ثبات بیماران بستری کرونا در ۲۱ استان کشور، افزایش در پنج استان کشور و افزایش مختصر در پنج استان دیگر گزارش شده است.

همچنین در هفته اول تیر ماه، کاهش یا ایستایی موارد مثبت متوفی در هفته اخیر در ۳۰ استان کشور گزارش شده است.

همچنین بر اساس اعلام گزارش وزارت بهداشت از وضعیت این بیماری در هفته اول تیر ماه مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، موارد بستری و سرپایی ناشی از کووید در کشور سه برابر شده است.

در نمودار زیر می‌توانید وضعیت بروز هفتگی موارد مثبت استان‌های کشور (بستری و فوت) در هفته اول تیر ماه را مشاهده کنید:

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا