اجتماعی

لایروبی خلیج گرگان کار بیهوده‌ای است

خبرمهم: خوشروان گفت با توجه به کم شدن آب دریا خزر لایروبی خلیج گرگان کار بیهوده‌ای است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، همایون خوشروان گفت : با توجه به کم شدن آب دریا خزر لایروبی خلیج گرگان کار بیهوده ای است ، وقتی سطح تراز آب دریا کاهش  پیدا میکند ، لایروبی با هزینه زیاد کارایی نخواهد داشت .

مدیر اسبق مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت : صرفا لایروبی مشکلی را برای خلیج گرگان ایجاد نمی کند ، و رسوبات حاصل لایروبی را با استفاده از تیوپ هایی که از ماسه پر می شوند ، میتوان کنترل  و ساحل سازی کرد ، اما در خصوص اینکه این لایروبی در کدام کانال انجام شود بسیار مهم است ، حجم رسوب گزاری کانال آشوراده بسیار زیاد است ، اما کانال چپقلی به دلیل دسترسی جامعه ترکمن به دریا و رسوبات دانه ریز از جنس رسی  بهترین انتخاب است .

به گفته ی خوشروان ، تا سال ۲۱۰۰ سطح آب دریای خزر  بین ۹ الی ۱۸ متر کاهش پیدا میکند و این یک فاجعه زیست محیطی است ، بنابراین لایروبی خلیج گرگان با توجه به آینده دریای خزر کاری بیهوده است  .

هفته گذشته علی محمد زنگانه، استاندار گلستان با لحنی متفاوت به نامه علی کلانه، رئیس منطقه حفاظت‌شده‌ میانکاله واکنش نشان داد.

علی کلانه در این نامه خواستار توقف لایروبی کانال آشوراده شده بود. متن نامه رئیس منطقه حفاظت‌شده‌ میانکاله بدین شرح است: با عنایت به بازدید میدانی از محل انجام عملیات لایروبی و پیرو مکاتبه با معاونت دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست مشاهده می‌شود الزامات ذکرشده رعایت نشده و حتی پلان اجرایی و نقشه‌های فنی تاکنون ارائه نشده است، بنابراین لازم است نسبت به توقف عملیات اقدام نموده تا برای ادامه آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا