اجتماعی

توضیح معاون بهزیستی کشور درباره رهاکردن نوزادان

خبرمهم: معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت تعداد کودکان رها شده نسبت به قبل افزایش نیافته است و آمار سال گذشته نسبت به سال قبل از خود، به تعداد سه یا چهار کودک کم شده اما رها شدن یک کودک هم برای ما زیاد است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، محمد نصیری افزود: سال گذشته در مجموع ۶۱ کودک و نوزاد کنار خیابان‌ها و شیرخوارگاه‌ها رها شدند.

وی درباره انتشار کلیپ‌های مربوط به رهاشدن نوزادان کنار خیابان، ادامه داد: این دست از وقایع همه جای دنیا مرسوم است اما رها شدن یک کودک هم برای ما زیاد است.

نصیری، توضیحی درباره علل رهاشدن نوزادان ارائه نداد و در پاسخ به اینکه آیا نوزادان از اتباع هستند، گفت: اینکه آیا نوزادان از اتباع هستند مشخص نیست و ما معمولا آزمایشاتی در این زمینه انجام نمی‌دهیم.

وی یادآور شد: اکنون بیش از ۳۰ هزار خانوار متقاضی فرزند در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت‌نام کردند و پرونده ۱۷ هزار خانواده تکمیل شده و آنها منتظر پذیرش کودک هستند.

طی هفته های اخیر پیدا شدن چند نوزاد در سطح شهر بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. روز شنبه ۲۱ خردادماه رئیس اداره بهزیستی گراش از پیدا شدن یک نوزاد پسر رهاشده در یکی از باغ‌های اطراف این شهر خبر داد. این نوزاد نزدیک‌ به دو هفته سن دارد و جهت بررسی‌های سلامت جسمی تحت نظر پزشکان است. پس از تأیید سلامت، نوزاد برای نگهداری و سیر مراحل قانونی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.

چند هفته قبل نیز از طریق گریه‌های نوزادی در مقابل شیرخوارگاه آمنه، یکی از شهروندان از وجود او مطلع می‌شود که پس از آن و از طریق اورژانس این موضوع پیگیری می‌شود؛ این نوزاد دختر بود.

قبل از آن نیز نوزادی ۲ روزه در نازی‌آباد در کیسه پلاستیکی در سطل زباله زنده پیدا شد که در پی انتشار آن در شبکه های مجازی، متقاضیان بسیاری برای تحویل این کودک به عنوان فرزندخوانده اعلام آمادگی کردند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا