اجتماعی

۵۵درصد از سواحل باید آزادشود

خبرمهم: معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل استان مازندران آزادسازی شده است گفت: ۵.۵ درصد از نوار ساحلی هنوز در اختیار بخش خصوصی است که باید آزاد شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل استان مازندران آزادسازی شده است گفت: ۵.۵ درصد از نوار ساحلی هنوز در اختیار بخش خصوصی است که باید آزاد شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، محمد عباسی امروز در آغاز رسمی افتتاح طرح دریا به میزبانی چالوس اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در نظام برنامه ریزی دولت بعد از آزاد سازی سواحل وجود دارد، این است که برای منطقه برنامه ریزی جامع ومشخصی به شکل مجزا داشته باشند.

وی تصریح کرد: طرح آزادسازی سواحل و عقب نشینی دستگاه های دولتی از حریم ۶۰ متری با اینکه در برنامه چهارم توسعه دیده شده بود اما تا ۱۰ اسفند سال قبل به کندی صورت می‌گرفت تا اینکه رئیس جمهور در سفر خود به گیلان مهلت ۲۰ روزه برای آزادسازی دادند و این طرح به سرعت پیش رفت.

عباسی با بیان اینکه بر اساس آخرین آماری که استانداری مازندران انتشار کرده است در مجموع حدود ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل مازندران آزادسازی شده است، یادآورشد: ۴.۳ درصد از نوار ساحلی به طور مجزا در اختیار دستگاه هایی است که ماموریت امنیتی دفاعی و دریایی دارند و ۵.۵ درصد از نوار ساحلی نیز در اختیار بخش خصوصی است که آزاد سازی آنها با دستور حکم قضایی اقدام لازم صورت می پذیرد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه هنوز ۱.۸ کیلومتر از سواحل در دست ارگان‌های دولتی است، تاکید کرد: با دستور استاندار مازندران در جلسه ساماندهی سواحل در ۲۷ اردیبهشت امسال سازمان همیاری شهرداری ها تا تشکیل شدن سازمان عمران سواحل معاونت فنی مهندس دفتر عمران ساحل باید مدیریت سواحل را به عهده بگیرد.

عباسی تصریح کرد: رئیس جمهور و وزارت کشور دلسوزانه به دنبال این هستند که سواحل را برای مردم آزاد سازند و دریای خزر با ظرفیت های موجود به طور جد مورد توجه برنامه ریزی های نظام است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به دنبال ایجاد طرح جامع بهره گیری از سواحل شمال به عنوان طرحی برای مدیریت سواحل است که لازم است استانداران شمالی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور وزیر کشور برای اجرایی شدن آن داشته باشند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. ازاد سازی فقط یک شوی تبلیغاتی است …
    بنده شمالی هستم. هیچ جا ازاد سازی نشده …
    تو رو خدا اینقدر دروغ نگید … بخدا مردم احمق نیستن … چرا مجوز دادید که الان بخواهید ازاد سازی کنید ؟!
    به یک شتر گفتند چرا اینجوری غذا میخوری , بنده خدا گفت من کجام درسته که غذا خوردنم درست باشه .. حالا شده مملکت ما …. اصلا هیچ چیز درست نمیشه ….. ما که کلا نا امید هستیم .. تماممممممم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا