اجتماعی

اولویت در حادثه متروپل دقت در آواربرداری است

خبرمهم: رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت در عملیات آواربرداری متروپل دقت و حساسیت اولویت اول است و دقت فدای سرعت نمی‌ شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، محمدحسن نامی شنبه افزود: با توجه به بخش باقی مانده سازه متروپل که بسیار خطرناک است و احتمال ریزش آن ، شتاب در انجام عملیات اولویت نیست.

وی اظهار داشت: با همکاری سایر ارگان‌ها و چندین استان تجهیزات پیشرفته آواربرداری به آبادان منتقل شده است و کمبودی از لحاظ لجستیکی وجود ندارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نمی‌توانیم به صورت خشن عملیات را انجام دهیم زیرا امکان ریزش سازه وجود دارد و جان امدادگران  به خطر خواهد افتاد ،ساختمان لرزان به لحاظ فنی دارای مشکل است و ریزش باید به گونه ای هدایت شود که به مردم آسیب نرسد.

نامی بیان کرد: اگر در آواربرداری دقت نشود پیدا کردن پیکر افرادی که زیر آوار مانده اند امکان پذیر نخواهد بود لذا اولویت عملیات ، دقت و حساسیت در کار است حتی اگر عملیات آواربرداری چندین روز بیشتر طول بکشد.

نامی گفت: متاسفانه در این حادثه چندین شهروند آبادانی جان خود را از دست دادند که واقعه غم انگیزی برای همه است و با مقصران آن به شکل جدی برخورد خواهد شد.

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون نیروهای امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست و جو و آواربرداری هستند.

تا روز شنبه هفتم خردادماه پیکرهای ۲۸ جانباخته این حادثه از زیر آوار خارج شده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا