اجتماعی

طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» تایید شد

خبرمهم: سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» خبر داد.

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، هادی طحان نظیف امروز در نشست خبری درباره نظرات شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات، گفت: طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» چند بار بین شورای نگهبان و مجلس در رفت‌وآمد بود و در نهایت چهارشنبه گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. این طرح براساس یک آسیب‌شناسی خوب طراحی شده است و بسیاری از مانع‌زدایی‌ها در حوزه تولید دانش‌بنیان انجام گرفته است.

وی افزود: دومین طرح، طرح «تغییر ساعت رسمی کشور» است که مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد البته در مرحله قبل ابهاماتی نسبت به این مصوبه وجود داشت که با اصلاحات مجلس این ابهامات از بین رفت. در این طرح بین ساعت رسمی کشور و ساعت کاری کارکنان تفکیک انجام شد. در مورد ساعت رسمی کشور دولت دیگر نمی‌تواند ساعت را تغییر دهد اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا دولت می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد. این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: مصوبه بعدی طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» است که شورای نگهبان در مرحله قبل ایراد مستقلی نسبت به این مصوبه نداشت اما ایراد هیئت عالی نظارت را به مجلس منتقل کرده بود که در نهایت با رفع ایراد، مصوبه مورد تایید شورا قرار گرفت.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا