اجتماعیسلامت

آب آَشامیدنی استان کرستان آلوده است

خبرمهم: رئیس شورای اسلامی استان کردستان گفت: بر اساس تحقیقات میدانی آب ۱۰ روستای شهرستان قروه با ۲۰ هزار نفر جمعیت آلوده بوده و کیفیت مناسبی ندارد.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان گفت: بر اساس تحقیقات میدانی آب ۱۰ روستای شهرستان قروه با ۲۰ هزار نفر جمعیت آلوده بوده و کیفیت مناسبی ندارد

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وحید رضایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز شوراها در سالن جلسات شورای مرکز استان کردستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر اظهار داشت: ۹ اردیبهشت ماه روز شورا نام‌گذاری شده است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی امام راحل(ره) بنیانگذار کبیر ایران کمتر از ۴ ماه بعد از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شورا صادر شد.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان تصریح کرد: دولتمردان باید پای کار بیایند و اعتمادهای محلی به شورا داشته باشند، شورا بازوی قدرتمند دولت و مردم است و جایگاه مهمی به دلیل پل ارتباطی میان مردم و دولت دارند.

وی با عنوان اینکه شورا شغل نیست، بلکه برای پیشبرد اهداف مردم مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: باید همه مسئولان و اعضای شوراهای استان در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» تلاش کنند.

رضایی به معضل ساماندهی دستفروشان در کل استان سنندج اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از مشکلات بار ترافیکی و نارضایتی سکونتی به موضوع عدم ساماندهی دستفروشان بستگی دارد، انتظار می‌رود استانداری، فرمانداری‌ها وشهرداری‌های سطح شهر جا و مکان مناسب برای اسکان آنها در نظر گرفته و سریعاً آنها را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه مطالبه تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای شهر و روستا مطالبه به حق این مردم است، عنوان کرد: در این زمینه خواستار پیگیری و رفع مشکلات هستیم.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان با اذعان به اینکه از نظر اقدامات عمرانی جاده‌های روستاهای استان کردستان عملکرد خوبی نداشتیم، عنوان کرد: آسفالت جاده روستایی و ضعف اینترنت از مطالبات به حق مردمان روستاهای استان بوده که انتظار می‌رود مسئولان در دستور کار قرار دهند، کما اینکه خوشبختانه اعتبار برقراری اینترنت ۲۹۳ روستا به عنوان پایلوت تامین شده است.

وی با ادعای اینکه بر اساس تحقیقات میدانی آب برخی از روستاهای سقز و ۱۰ روستای اطراف معدن شهرستان قروه بالغ بر ۲۰هزار نفر جمعیت آلوده است، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان بعد از سال‌ها درخواست و مطالبه این مردم به این موضوع ورود و سریع مشکل را حل و فصل کنند.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان با بیان اینکه یکی دیگر از مطالبات مهم دریاچه زریبار بوده که در نیزار غرق شده است، تاکید کرد: مسئولان متولی این دریاچه که نگین گردشگری، فرهنگی و توریستی استان و کشور است را نجات دهند.

وی ادامه داد: رسیدگی به فاضلاب روستاها و شهرستان‌ها، ساماندهی پسماند زباله در شهرها به ویژه شهرستان قروه که به معضل بزرگی تبدیل شده و هزینه‌های بسیاری در این زمینه صرف شده است و رسیدگی به گردشگری شهرستان سروآباد و اورامانات از مهم‌ترین درخواست شوراهای استان از مسئولان و استاندار کردستان است.

رضایی با عنوان اینکه شورا باید در چارچوب قوانین خود فعالیت کنند، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آگاهی و اطلاعات اعضای شورا در زمینه اختیارات قانونی شوراها در دستور کار است.

وی با ادعای اینکه ارزش و جایگاه شورا در دولت گذشته در حد بقال سر کوچه است، اظهار کرد: برخی از مکاتبات شوراها به مسئولان و فرمانداری‌ها بعد از چهار سال بی‌پاسخ مانده و کسی به درخواست شوراها اهمیتی نمی‌دهد، متاسفانه فرمانداری‌ها با اعضای شوراها سلیقه‌ای عمل می‌کنند و تعامل و همفکری با شورا ندارند، مسئولان باید به جایگاه شورا اعتماد کنند.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان با ذکر اینکه شهرداری‌ها با کمبود اعتبار مواجه و در پرداخت حقوق پرسنل چهار ماه معوقه دارند، گفت: متأسفانه مسئولان به طرح‌های ارائه شده شوراها برای ارتقای درآمد پایدار بی‌تفاوت هستند و آنها را جدی نمی‌گیرند، امیدوارم شورای شهر در انتخاب شهردار نهایت دقت را داشته که مجبور نباشند دست به استیضاح زده و وقت و زمان و هزینه‌های عمرانی را از دست بدهند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا