اجتماعی

هزینه اقامت هتل‌ها گران نشد/ شمال شلوغ می‌شود

خبرمهم: دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به سفرهای تعطیلات عید فطر، گفت: بیشترین حجم سفر به استان‌های شمالی، فارس و اصفهان خواهد بود، تقریبا اکثر هتل‌ها و اماکن اقامتی شهرهای شمالی رزرو و تکمیل شده است، از استان فارس هم میزان رزرو بالا در اماکن اقامتی گزارش شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به سفرهای تعطیلات عید فطر، گفت: بیشترین حجم سفر به استان‌های شمالی، فارس و اصفهان خواهد بود، تقریبا اکثر هتل‌ها و اماکن اقامتی شهرهای شمالی رزرو و تکمیل شده است، از استان فارس هم میزان رزرو بالا در اماکن اقامتی گزارش شده است.

سیدمصطفی فاطمی  درباره اقدامات انجام شده در زمینه سفرها در تعطیلات عید فطر، گفت: پیش‌بینی ما این است که بیشترین حجم سفر به استان‌های شمالی، استان فارس و اصفهان باشد، تقریبا اکثر اماکن اقامتی شهرهای شمالی رزروها و تکمیل شده است، از استان فارس هم میزان رزرو بالا در اماکن اقامتی گزارش شده است، اما سفر به استان‌های جنوبی نسبت به نوروز ۱۴۰۱ کمتر خواهد بود و البته امکانات آنها هم کمتر است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر افزود: توزیع مکانی سفر در تعطیلات عید فطر در کل کشور است، زیرا تقریبا وضعیت آب‌وهوا در سراسر کشور نسبت به نوروز مساعدتر است. اما حجم سفر تقریبا در یک هفته و فشرده است که باید همه این جوانب در نظر گرفته شود. البته در صورتی که حجم سفر در برخی مناطق بیشتر شد، مقاصد جایگزین و مکمل‌های سفر را به مردم اعلام می‌کنیم تا بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

فاطمی افزود:با توجه به فصل بهار نوسانات آب‌وهوایی وجود دارد که سازمان هواشناسی اعلام کرده است؛ مسافران باید به توصیه‌های هواشناسی و جاده‌ای بیشتر دقت کنند، تغییرات آب‌وهوایی فصل بهار لحظه‌ای است. البته مانند نوروز اطلاعیه می‌دهیم، اما مسافران هم دقت کنند تغییرات جوی خیلی سریع‌تر و شدیدتر است و در لحظه باید تصمیم‌گیری انجام شود.

«برای عید فطر کلاس‌های آموزش و پرورش را برای شرایط اضطراری حجم سفر نخواهیم داشت، اما در شرایط خاص برای اسکان مسافران به صورت محدود از سایر امکانات و ظرفیت‌های آماده سازی شده مانند سالن های ورزشی استفاده خواهیم کرد. دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برای تسهیل سفر مردم برنامه ریزی لازم را انجام داده اند قرار شد نیروهای خود را مستقر کنند»

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در عیدفطر با بیان این که خدمات تاسیسات گردشگری افزایش نرخ نداشته‌اند، مردم در طول سفر می‌توانند هر نوع انتقاد و شکایات خود را به سامانه ۰۹۶۲۹ اعلام کنند. نظارت‌ها افزایش داشته و ناظران در همه استان‌ها محسوس و نامحسوس فعال شده‌اند.

جلسات ستاد سفر دوره‌ای و هر بار به میزبانی یک دستگاه اجرایی نقاط ضعفی مدیریتی را که در نوروز مواجه شدیم و امکان اصلاح داشت را رفع کردیم، اما مواردی هم زیرساختی است که در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر چند کارگروه تشکیل شده که مسائل زیرساختی کلان را باید در بلندمدت حل کنیم

فاطمی درباره جلسات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای تعطیلات عید فطر اظهار داشت: ستاد اجرایی تقریبا شبیه نوروز ۱۴۰۱ در همه استان‌ها فعال شده است. نقاط ضعفی مدیریتی را که در نوروز مواجه شدیم و امکان اصلاح داشت را رفع کردیم، اما مواردی هم زیرساختی است که در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر چند کارگروه تشکیل شده که مسائل زیرساختی کلان را باید در بلندمدت حل کنیم.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: برای سرویس بهداشتی و مجتمع‌های بین‌راهی، کارگروهی متشکل از شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگری، وزارت راه و شهرسازی و ستاد اقامه نماز تشکیل شده که این موضوع را پیگیری می‌کنند. قرار شد سه دستگاه اجرایی (وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حج و زیارت) و بخش خصوصی حوزه گردشگری به ستاد مرکزی ملحق شوند که مراحل قانونی آن در حال طی شدن است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به صورت دوره‌ای، هر بار در یک وزارتخانه و نهادها برگزار می‌شود که به رفع نواقص و مشکلات صنعت گردشگری کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. ۲۳ دستگاه عضو این ستاد هستند هر ماه جلسات برگزار می‌شود و هر بار هم یکی از دستگاه‌ها میزبان خواهد بود.با این روش همه مشکلات را می‌توان تجمیع و راحت‌تر رسیدگی و حل کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا