اجتماعیتهران

هوای تهران ناسالم است/ پیش بینی رگبار و وزش باد نسبتا شدید

خبرمهم: با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز پنجشنبه و احتمال رگبار، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد نیز وجود خواهد داشت.

با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز پنجشنبه و احتمال رگبار، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد نیز وجود خواهد داشت.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۰۱ قرار دارد و کیفیت هوا ناسالم است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۱۱۹ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه های حساس جامعه ناسالم بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه (۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است. با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز و احتمال رگبار، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد نیز وجود خواهد داشت.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. کاهش تندی باد تا صبح روز جمعه (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) باعث انباشت آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از میزان غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاسته خواهد شد. افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. شایان ذکر است با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی جمعه و افزایش نسبی ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا