اجتماعی

آغاز صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور

خبرمهم: رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی و وارد فاز اجرایی شد

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، از سازمان ثبت احوال، هاشم کارگر افزود: حسب تاکیدات ریاست محترم جمهور در خصوص تسهیل خدمت رسانی و تکریم هموطنان مقیم خارج از کشور عملیات صدور کارت هوشمند ملی در برخی از کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران راه اندازی و وارد فاز اجرایی شده است.

وی ادامه داد : در راستای سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت خدمتگزار سیزدهم و با پیگیری های وزرای کشور و امور خارجه، عملیات صدور کارت هوشمند ملی با ثبت نام و اخذ مشخصات متقاضیان در کنسولگری های فرانکفورت، کوالالامپور و وین با صدور نمونه های اولیه بر اساس تقاضاهای دریافت شده وارد فاز اجرایی شد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: عملیات تجهیز و توسعه زیرساخت های لازم برای فرآیند ثبت نام و صدور این سند هویتی ملی، پس از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با همکاران وزارت امور خارجه و طراحی و اجرای مراحل مختلف پایلوت، به مرحله اجرا رسیده است.

کارگر تصریح کرد: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در سایر کنسولگری های جمهوری اسلامی نیز به تدریج، پس از اعلام وزارت امور خارجه و ایجاد هماهنگی های لازم اجرایی خواهد شد.

بنا به این گزارش، صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد و همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خود به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود.  در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

برای همه ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر می شود و این افراد در داخل کشورمی توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند و ایرانیان خارج از کشور هم می توانند برای صدور کارت هوشمند ملی به کنسولگری های محل زندگی خود مراجعه کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا