اجتماعیسلامت

فوت ۳ کودک زیر دوسال بر اثر ابتلا به کرونا

خبرمهم: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ۶۳۵ کودک زیر ۱۴ سال در پیک ششم مشکوک به بیماری کرونا در استان شناسایی شدند، گفت سه کودک زیر دو سال جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ۶۳۵ کودک زیر ۱۴ سال در پیک ششم مشکوک به بیماری کرونا در استان شناسایی شدند، گفت: سه کودک زیر دو سال جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، ارسلان خالدی‌فر ۱۴ اسفندماه در جلسه مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید بحث تکمیل واکسیناسیون مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: امروز عمده نگرانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افراد واکسن‌نزده هستند، باید تشویق مردم به تزریق واکسن در اولویت باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اصناف باید در سامانه ایران ما ثبت‌نام کنند، اما متاسفانه چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های آخر در کشور است، همچنین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید لیست اماکن تجمعی برای پذیرش مسافران را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای تشدید نظارت قرار دهند.

وی ادامه داد: افرادی می‌توانند در اردوهای راهیان نور شرکت کنند که هر سه دز واکسن خود را تزریق کرده باشند.

خالدی‌فر با اشاره به اینکه امروز بحث ذخیره‌سازی دارو در اولویت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قرار دارد، گفت: برای راه‌اندازی تیم‌های سیار واکسیناسیون نیازمند پزشک و آمبولانس هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ۶۳۵ کودک زیر ۱۴ سال در پیک ششم مشکوک به بیماری کرونا در استان شناسایی شدند، توضیح داد: از این تعداد تست ۴۷۳ نفر مثبت شد، همچنین سه کودک زیر دو سال جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

وی تاکید کرد: شاهد عادی‌انگاری در برابر بیماری کرونا هستیم، آمار واکسیناسیون دز سوم کرونا در بین کارکنان دولت پایین است، باید مدیران به بحث تکمیل واکسیناسیون کارکنان خود توجه داشته باشند.

خالدی‌فر در پایان گفت: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری باید بحث کلرزنی در تانکرهای آبرسانی را جدی بگیرد تا با اپیدمی جدید مواجه نشویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: با اجباری شدن مدارس در پیک کرونا موافق نیستیم، زیرا کودکان در سویه امیکرون در معرض خطر هستند.

در دو هفته آینده با افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه هستیم

در ادامه جلسه علی احمدی- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در دو هفته آینده با افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه هستیم، اظهار کرد: در بخش سرپایی و بستری با کاهش مواجه بودیم.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و خانمیرزا در وضعیت قرمز، شهرستان کوهرنگ در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

احمدی تاکید کرد: میانگین فوتی در پیک ششم در چهارمحال و بختیاری در روز ۲.۲۸ و در هفته ۱۶ فوتی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه میزان بستری کودکان در پیک ششم در کشور ۲۰ درصد است، خاطرنشان کرد: درصد پوشش نوبت اول واکسیناسیون در استان در جمعیت بالای ۱۲ سال ۹۰ درصد، در نوبت دوم ۸۲ درصد و در نوبت سوم حدود ۲۸ درصد است.

وی یادآور شد: در پیک ششم ۹۲ فوتی مشکوک به بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد ۵۱ فوتی مثبت بوده و تعداد فوتی‌های در بین بانوان بیش‌تر است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا